Salah, Kerr melengkapkan dua anugerah bola sepak Inggeris

Liverpool forward Mohamed Salah was named the player of the year by England’s Professional Footballers. — Reuters pic


Penyerang Liverpool Mohamed Salah dinobatkan sebagai pemain terbaik oleh Pemain Bola Sepak Profesional England. — Gambar Reuters

Jumaat, 10 Jun 2022 9:05 PG MYT

LONDON, 10 Jun — Penyerang Liverpool Mohamed Salah dan penyerang wanita Chelsea Sam Kerr kedua-duanya mencapai dua kali ganda pada hari Khamis apabila mereka dinobatkan sebagai pemain terbaik oleh Persatuan Pemain Bola Sepak Profesional England selepas masing-masing memenangi anugerah yang sama daripada penulis sukan.

Salah mendahului tinjauan pendapat rakan-rakan pemainnya mengatasi bintang Belgium Kevin De Bruyne, yang telah menang selama dua tahun sebelumnya dan sekali lagi menjadi ahli penting pasukan Manchester City yang merangkul kejuaraan Liga Perdana di hadapan Liverpool dengan hanya satu mata.

Salah dinobatkan sebagai pemain terbaik PFA untuk kali kedua, setelah menang pada 2018, selepas musim di mana Liverpool menjulang Piala Liga dan Piala FA, sambil turut mara ke final Liga Juara-Juara di mana mereka tewas kepada Real Madrid.

Penyerang Mesir Salah menamatkan saingan sebagai penjaring terbanyak Liga Perdana bersama pemain Tottenham Son Heung-min dengan 23 gol.

“Ia satu penghormatan besar untuk memenangi trofi, individu atau kolektif,” kata Salah.

Pemain berusia 29 tahun itu, yang telah mengesahkan dia akan menamatkan kontraknya di Liverpool musim depan sambil tidak komited terhadap masa depannya di Anfield selepas 2023, menambah: “Ini adalah yang sangat bagus untuk dimenangi, terutamanya kerana ia telah diundi. oleh pemain.”

Salah juga dinobatkan sebagai pemain bola sepak terbaik oleh Persatuan Penulis Bola Sepak England pada April, dengan Kerr, 28, memenangi anugerah wanita yang setara.

Pemain Australia itu diberi penghormatan sekali lagi Khamis selepas 20 golnya menjadikannya penjaring terbanyak dalam Liga Super Wanita FA, dengan penyerang itu membantu Chelsea melengkapkan dua gol domestik. — AFP

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *