Tuan tanah AS memenangi pujian media sosial kerana berkongsi keuntungan dari penjualan rumahnya dengan bekas penyewa

Seorang lelaki di Massachusetts, AS menerima harga AS $ 2,500 dari bekas tuan tanahnya dan memutuskan untuk membaginya dengan mereka yang memerlukan.  - Foto dari Facebook / Chris Robarge


Seorang lelaki di Massachusetts, AS menerima harga AS $ 2,500 dari bekas tuan tanahnya dan memutuskan untuk membaginya dengan mereka yang memerlukan. – Foto dari Facebook / Chris Robarge

Ikut kami Instagram dan melanggan kami Telegram saluran untuk kemas kini terkini.


KUALA LUMPUR, 16 Ogos – Seorang tuan tanah di Massachusetts, Amerika Syarikat telah mendapat pujian media sosial setelah dia memutuskan untuk berkongsi keuntungan dari penjualan rumahnya dengan bekas penyewa yang membantu membayar gadai janji.

Salah seorang penyewa, Chris Robarge menyiarkan di Facebooknya baru-baru ini bahawa dia dihubungi oleh bekas tuan tanah untuk meminta alamatnya sekarang.

Beberapa hari kemudian, Robarge menerima sepucuk surat di pos yang memaklumkan kepadanya bahawa tuan tanah ingin membayarnya kembali atas sumbangan yang telah dibuatnya ke rumah itu, serta orang lain yang menyewanya, Cermin dilapor.

Terlampir adalah cek bernilai AS $ 2,500 (RM10,591) dan mesej yang menjelaskan bahawa tuan tanah telah berusaha menyimpan sewa “setara dengan perbelanjaan bulanan menjaga rumah” untuk semua orang yang pernah tinggal di sana.

Dalam surat itu, tuan tanah berkata:

“Saya mengira jumlah pokok yang anda bayar setiap bulan anda tinggal di sana, membaginya dengan siapa yang tinggal di rumah pada masa itu, dan menambahkan 40% (kenaikan nilai rumah sejak saya membelinya).

“Walaupun tidak banyak, itu milik anda! Ia adalah rumah yang hebat dan saya gembira dapat berkongsi dengan anda. “

Robarge mengatakan itu adalah tempat pertama yang dia panggil pulang setelah bercerai, dan dia merasa terpana dengan gerak isyarat itu.

“Saya telah duduk dengan perkara ini selama lebih dari satu hari dan saya masih jauh dari cara sebenarnya untuk menggambarkan apa yang dimaksudkan dengan tindakan ini kepada saya.”

“Yang dapat saya katakan ialah ada orang yang bercakap tentang nilai-nilai mereka dan ada orang yang benar-benar menghayati mereka, dan alasan saya ingin berkongsi ini adalah kerana saya ingin mendorong kita semua untuk benar-benar menjalankan nilai-nilai kita. Lakukan sepanjang masa, lakukan ketika tidak ada yang menonton, lakukan selalu. “

Tindakan baik tuan tanahnya telah memberi inspirasi kepada salah satu tindakannya di mana Robarge mengatakan bahawa dia akan menyimpan AS $ 500 (RM2,118) untuk pembaikan kereta dan memberikan selebihnya untuk tujuan dan orang yang memerlukan.

Catatan itu sejak itu mendapat lebih daripada 11,000 reaksi dan dikongsi 4,700 kali di Facebook.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *