Kisner birdie untuk memenangi playoff dan meraih final musim PGA

Kevin Kisner berpose dengan Sam Snead Cup setelah memenangi kejohanan golf Wyndham Championship di Greensboro, North Carolina 15 Ogos 2021. - Gambar Reuters


Kevin Kisner berpose dengan Sam Snead Cup setelah memenangi kejohanan golf Wyndham Championship di Greensboro, North Carolina 15 Ogos 2021. – Gambar Reuters

Ikut kami Instagram dan melanggan kami Telegram saluran untuk kemas kini terkini.


BARCELONA, 16 Ogos – Pemain Amerika Kevin Kisner, tanpa kemenangan dalam lima playoff PGA AS sebelumnya, membuat lubang tambahan kedua pada hari Ahad untuk memenangi playoff enam orang yang mengikat rekod dan mengalahkan Kejuaraan Wyndham.

Kisner mengumpulkan kemenangan keempat PGA dalam kariernya, yang pertama sejak WGC Match Play 2019 dan kemenangan pertama bermain-main sejak 2017 di Colonial.

“Ini cara yang gila untuk memecahkan rentak tanpa kemenangan dalam playoff, tetapi itu adalah minggu yang mengagumkan,” kata Kisner.

“Setiap kali anda menang di sini, itu sukar, dan anda tidak pernah tahu kapan ia akan berlaku lagi sehingga anda harus menghargai setiap masa.”

Pemain nombor 52 dunia Kisner melakukan empat dari enam lubang pertama dan menambah birdie pada 16 dan 17 untuk menembak empat di bawah 66 pada pusingan akhir untuk membuat playoff, di mana Scott terlepas satu birdie pada lubang tambahan pertama yang semua orang berjaya, tetapkan pentas untuk birdie pemenang Kisner.

“Itu adalah salah satu putt yang anda impikan, empat kaki di tepi kanan, biarkan saja, jadi saya tidak terlalu tertekan dengan tekanan pada putt saya,” kata Kisner.

“Saya cukup tenang sepanjang hari. Saya sebenarnya sedikit lebih awal daripada turun ke hamparan. Itulah yang menggila manusia dan tekanan, anda tidak akan tahu bila anda akan merasakannya atau bagaimana anda akan bertindak balas. “

Kim Si-Woo dari Korea Selatan, Adam Scott dari Australia, Roger Sloan dari Kanada, Branden Grace dari Afrika Selatan dan orang Amerika Kisner dan Kevin Na menamatkan 72 lubang kebuntuan pada 15-bawah par 265 di Sedgefield Country Club di Greensboro, North Carolina.

Woo melepaskan enam bawah 64 tanpa bogey sementara Scott menembak 65 dan yang lain ditutup dengan 66 untuk menandingi lapangan playoff terbesar dalam sejarah PGA AS dari 2001 di Riviera dan kejohanan Byron Nelson 1994.

Kesia-siaan playoff Kisner bermula pada Warisan 2015 dan merangkumi kekalahan tambahan pada Kejuaraan Pemain Klasik Greenbrier 2015, Zurich Classic 2017 dan RSM Classic tahun lalu.

Kehilangan playoff dengan satu pukulan adalah American Webb Simpson, Kevin Streelman dan Russell Henley, yang mendahului setiap tiga pusingan pertama.

Henley, yang berkongsi kelebihan selepas tiga pusingan pertama di Terbuka AS pada Jun hanya untuk menamatkan tahap ke-13, membuat bogey pada empat dari lapan lubang terakhir. Dia ketinggalan putt birdie 25 kaki pada 18 kemenangan dan par kaki empat kaki untuk ketinggalan playoff, mengakhiri harapan kemenangan pertamanya sejak Terbuka Houston 2017.

“Dua tiga pukulan di belakang sembilan membuat saya,” kata Henley. “Saya mengejar kedua-dua putt pada 18 bagaimana saya mahu. Saya memukul putt kedua tepat di tempat saya melihat dan ia pecah … hanya kecewa. Ia sangat teruk. “

Rose terlepas playoff Piala

Kejohanan ini merupakan acara terakhir musim reguler 2020-21 dengan 125 pemain teratas memperoleh mata jelajah untuk 2021-22 dan mara ke acara playoff Piala FedEx pertama minggu depan.

Sloan dan Amerika Scott Piercy dan Chesson Hadley semuanya melonjak ke kedudukan 125 teratas terakhir berdasarkan keputusan minggu ini.

Justin Rose dari England, juara Olimpik 2016 dan pemenang Terbuka AS 2013 yang dikecualikan sepenuhnya untuk musim depan, menduduki tempat ke-126 dalam mata.

Hadley menembakkan 62 dengan ace pada par-3 16 ke tepi Rose, yang ditutup dengan bogey dan kalah dari Hadley di tempat Piala FedEx ketika Grace, dalam kumpulan terakhir, melakukan lubang ke-18 dari luar 28 kaki ke luar buat playoff.

“Tidak baik ketika tidak ada di tangan anda, tapi jelas itu ada di tangan saya yang ke 18. Saya tidak melakukan pekerjaan yang sangat baik,” kata Rose. “Tidak mungkin hasil yang lebih buruk pada hari itu.” – AFP



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *