Pratonton Windows 11 terkini mengemas kini program klasik, tetapi masih tidak ada sokongan aplikasi Android | PressCliff

Pratonton Windows 11 terkini mengemas kini program klasik, tetapi masih tidak ada sokongan aplikasi Android |  Surat Bahasa Melayu


Bagi mereka yang cukup berani untuk bermain-main dengan komputer mereka, sila lihat pratonton Windows 11 terkini dan ciri-cirinya di laman web Microsoft. – Gambar AFP

KUALA LUMPUR, 14 Ogos – Microsoft pertama kali mempamerkan Windows 11 pada bulan Jun, dan sejak itu ia tersedia untuk Windows Insiders. Dan seperti biasa, orang-orang di Redmond sentiasa mengeluarkan sistem operasi baru untuk dicuba orang, yang terbaru membawa pelbagai kemas kini baru untuk beberapa aplikasi klasik kegemaran kami.

Yang pertama adalah Alat Snipping dan Snip & Sketch. Snipping Tool, pertama kali diperkenalkan di Windows Vista, dan Snip & Sketch, yang diperkenalkan pada Windows 10 1809, adalah dua cara pengguna Windows 10 dapat mengambil tangkapan skrin semasa menggunakan komputer mereka. Baiklah, untuk Windows 11, Microsoft akan menggabungkan keduanya menjadi aplikasi Snipping Tool baru untuk pengalaman pengguna yang lebih baik.

Sebahagian besarnya, ia masih serupa dengan fungsi Snip & Sketch Windows 10. Sama seperti Snip & Sketch, Windows 11 Snipping Tool bermula apabila anda menekan kekunci Windows + Shift + S, yang membolehkan anda menonjolkan kawasan yang ingin anda ambil tangkapan skrin. Anda kemudian akan melihat halaman tetapan baru dengan lebih banyak fungsi untuk memotong dan mengedit tangkapan skrin mengikut keinginan anda.

Aplikasi klasik lain yang mendapat perombakan adalah Kalkulator ol ‘yang baik. Ia tidak hanya dirancang semula, tetapi ditulis semula dalam C # juga, dan Microsoft juga membiarkan anda menyumbang kepada perkembangannya di GitHub.

Mereka juga telah menambahkan banyak lagi ciri ke dalam aplikasi Kalkulator. Anda tidak hanya akan menemui kalkulator standard di dalamnya, tetapi juga kalkulator saintifik penuh lemak yang boleh anda gunakan untuk aljabar, trigonometri dan bahkan untuk membuat grafik. Kalkulator Windows 11 juga mendapat Mod Programmer baru, yang membolehkan pengguna lebih banyak fungsi untuk tujuan pengaturcaraan dan kejuruteraan.

Terakhir, binaan Windows 11 baru Microsoft melihat aplikasi Mel dan Kalendar yang diperbaharui. Mereka sekarang mempunyai sudut bulat yang diharapkan untuk dimiliki oleh Windows 11 yang lain, dengan beberapa penyesuaian lain yang lebih tenang untuk menjadikannya lebih sesuai dengan sistem operasi baru mereka. Dan sekarang akan mengikuti tema desktop anda jika anda memilikinya dalam mod gelap, seperti halnya aplikasi Snipping Tool dan Kalkulator yang baru juga.

Sayangnya, walaupun terdapat banyak ciri baru, satu peninggalan yang ketara dalam pratonton Windows 11 yang dibina sehingga kini adalah sokongan aplikasi Android asli. Ia diumumkan dalam pelancaran Windows 11 yang asli, dan sementara ia hilang dalam pratonton Windows 11 yang asli, Microsoft mengatakan bahawa ia akan tiba dalam beberapa bulan lagi.

Nah, jam berdetik dan dengan Windows 11 akan tiba sebelum akhir tahun, seharusnya tidak terlalu lama sebelum kita akhirnya melihat sokongan aplikasi Android di Windows. Mungkin juga perlu diperhatikan bahawa aplikasi Android Windows 11 akan datang melalui Amazon Appstore, jadi penundaan itu juga mungkin dari pihak Amazon dan bukan Microsoft.

Bagi mereka yang cukup berani untuk bermain-main dengan komputer mereka, jangan ragu lihat pratonton Windows 11 terkini dan ciri-cirinya di laman web Microsoft. – SoyaCincau

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *