TikTok meningkatkan perlindungan privasi untuk remaja

TikTok adalah aplikasi paling banyak dimuat turun di dunia tahun lalu, mengatasi Facebook dan platform pesanannya, menurut pelacak pasaran App Annie.  - Gambar AFP


TikTok adalah aplikasi paling banyak dimuat turun di dunia tahun lalu, mengatasi Facebook dan platform pesanannya, menurut pelacak pasaran App Annie. – Gambar AFP

Ikut kami Instagram dan melanggan kami Telegram saluran untuk kemas kini terkini.


SAN FRANCISCO, 14 Ogos – TikTok menjadi syarikat teknologi terkini pada hari Khamis untuk mengumumkan perlindungan yang lebih ketat untuk remaja kerana platform media sosial berada di bawah pengawasan yang lebih tinggi mengenai perlindungan privasi mereka.

Aplikasi perkongsian video pendek akan melancarkan sejumlah ciri dalam beberapa bulan mendatang, termasuk pembatasan lalai untuk pemesejan dalam aplikasi berusia 16 dan 17 tahun kecuali jika ia beralih ke tetapan yang berbeza.

Di bawah umur 16-an akan melihat mesej timbul semasa mereka menerbitkan video pertama mereka, meminta mereka memilih siapa yang boleh menonton.

Dan pengguna berusia 16 dan 17 tahun akan dapat menerima pop timbul yang meminta mereka mengesahkan siapa yang boleh memuat turun video mereka. Muat turun sudah dilumpuhkan pada kandungan yang disiarkan di bawah 16 tahun.

Platform milik orang Cina juga akan berhenti mengirim pemberitahuan push kepada pengguna berusia 13 hingga 16 dari jam 9 malam – dan satu jam kemudian untuk kanak-kanak berusia 16 hingga 17 tahun – dengan tujuan untuk mengurangkan waktu penayangan mereka pada waktu malam.

Langkah yang diumumkan oleh ketua polis awam keselamatan kanak-kanak Alexandra Evans dan ketua privasi global Aruna Sharma berdasarkan langkah-langkah sebelumnya untuk melindungi pengguna muda dari pemangsa, pengganggu dan bahaya dalam talian yang lain.

“Sangat penting untuk memastikan perlindungan proaktif yang lebih kuat untuk membantu menjaga keselamatan remaja, dan kami terus memperkenalkan perubahan untuk menyokong pengalaman yang sesuai dengan usia di platform kami,” kata Evans dan Sharma.

“Kami ingin menolong remaja muda khususnya mengembangkan tabiat digital positif sejak awal.”

Google, YouTube dan Facebook-Instagram baru-baru ini telah meningkatkan pertahanan untuk pengguna remaja, sementara pengkritik telah mendesak Facebook untuk meninggalkan rancangan untuk versi Instagram anak-anak.

TikTok adalah aplikasi paling banyak dimuat turun di dunia tahun lalu, mengatasi Facebook dan platform pesanannya, menurut pelacak pasaran App Annie.

Aplikasi video melonjak popularitasnya, menurut pelacak pasaran App Annie, walaupun ada upaya oleh mantan presiden Donald Trump untuk melarangnya atau memaksa penjualan kepada pelabur yang berpangkalan di AS. – Studio ETX



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *