Penghancur makanan: Nugget berasaskan tumbuhan di luar Daging | PressCliff


Nugget berasaskan tumbuhan Beyond Meat tersedia untuk masa yang terhad di A&W Canada. – Gambar dari Beyond Meat, Inc melalui ETX Studio

LOS ANGELES, 13 Ogos – Jenama makanan tanpa daging Beyond Meat baru saja mengeluarkan beberapa berita menggoda dengan pelancaran nugget ayam vegannya. Lembut di dalam, alternatif protein ini memperluas kecerdasan jenama ketika datang ke makanan nabati sedikit lebih jauh. Satu-satunya soalan ialah mencelupkan atau tidak mencelupkan?

Yang mana pertama, ayam atau telur? Di Beyond Meat, tidak. Syarikat yang berpangkalan di California baru-baru ini melancarkan gigitan ayam berasaskan tumbuhan. Dan ini kelihatan seperti nugget tradisional. Kandungan protein dari enam nugget adalah 18 gram protein. Mereka, untuk masa ini, ditujukan hanya untuk pasaran Amerika Utara.

Produk baru ini, membuat debut dalam tawaran terhad masa, memperluas perkongsian yang ada antara A&W Canada dan Beyond Meat. Rangkaian restoran sebenarnya telah menyajikan daging berasaskan tumbuhan sejak tahun 2018. Tetapi penambahan daging ayam berasaskan tumbuhan adalah yang pertama.

Untuk jenama, melepaskan produk pada musim panas adalah pilihan strategik. “Beyond Meat Nuggets tidak dapat datang pada waktu yang lebih sempurna. Kami telah menggandakan ayam nabati pada musim panas ini, sama seperti permintaan pengguna untuk ayam melambung tinggi, ”kata Deanna Jurgens, Ketua Pegawai Pertumbuhan, Beyond Meat. Pelancaran itu mengikuti pelancaran Beyond Chicken Tenders di AS dalam beberapa minggu kebelakangan.

Jenama itu nampaknya telah menggabungkan dua keperluan makanan global. Di satu pihak, unggas adalah daging kedua paling banyak dimakan di dunia, dan ayam adalah yang paling popular dalam kategori ini. Sebaliknya, permintaan untuk daging vegan semakin meningkat. Pasar daging berasaskan tumbuhan dijangka bernilai AS $ 8.3 bilion (RM35 bilion) menjelang 2025.

Sudah tentu Beyond Meat bukan satu-satunya syarikat yang berminat dalam segmen pengguna ini. Impossible Foods merancang untuk memasuki sektor ini dengan nuggetnya sendiri pada musim gugur ini. Jerman LikeMeat dan Fry Family Food Co dari Afrika Selatan melancarkan produk ayam vegan di Amerika Syarikat awal tahun ini.

Di Singapura, startup Shandi Global telah mengeluarkan tongkat drum di mana dagingnya keluar seperti versi konvensional. Ruang itu juga terus menarik pelaburan besar dari selebriti, termasuk Jay-Z, Drake dan pemain bola sepak Britain, Dele Alli. – Studio ETX

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *