Tottenham menamakan bekas bos Wolves Nuno sebagai pengurus baru | PressCliff

Tottenham menamakan bekas bos Wolves Nuno sebagai pengurus baru |  Surat Bahasa Melayu


Pelantikan Nuno dilakukan setelah Tottenham mengupah Fabio Paratici sebagai pengarah bola sepak baru mereka awal bulan ini. – Gambar Reuters

LONDON, 1 Julai – Tottenham Hotspur mengakhiri pencarian panjang pengurus baru dengan menamakan Nuno Espirito Santo dalam peranan pada hari Rabu setelah pemain Portugal itu meninggalkan Wolverhampton Wanderers pada akhir musim lalu.

Nuno meninggalkan Wolves setelah empat musim di mana mereka mencapai promosi ke Liga Perdana pada 2018 setelah ketiadaan enam tahun dan mengekalkan status mereka sebagai pasukan teratas selama tiga musim. Dia sebelum ini juga menguruskan Valencia dan Porto.

“Apabila anda mempunyai skuad dengan kualiti dan bakat, kami ingin membuat peminat bangga dan gembira,” katanya dalam satu kenyataan di laman web kelab.

“Ini satu keseronokan dan kehormatan yang luar biasa (berada di sini), ada kegembiraan dan saya gembira dan tidak sabar untuk memulakan kerja. Kami tidak mempunyai hari untuk kehilangan dan kami mesti mula bekerja dengan segera kerana pra-musim bermula dalam beberapa hari. “

Spurs dikaitkan dengan satu siri pengurus sejak memecat Jose Mourinho pada bulan April – enam hari sebelum kekalahan terakhir Piala Liga mereka oleh Manchester City – dengan Ryan Mason ditugaskan sementara hingga akhir musim.

Senarai calon mereka termasuk Paulo Fonseca dari Portugal, yang terakhir menguruskan AS Roma, bekas bos Inter Milan Antonio Conte dan bekas pengurus Napoli Gennaro Gattuso.

Bekas bos Spurs, Mauricio Pochettino juga berada di posisi yang tepat tetapi pemain Argentina itu, yang mengambil alih Paris St Germain pada bulan Januari, mengatakan bulan lalu bahawa dia tidak sabar untuk membangun apa yang telah dicapai dengan kelab Perancis itu dalam setengah musim.

Bekas jurulatih Jerman dan Amerika Syarikat Juergen Klinsmann juga mengatakan bahawa dia berminat dengan jawatan pengurus yang kosong dan bahkan telah memanggil ketua kelab Daniel Levy setelah Mourinho dipecat.

Mourinho, bekas bos Chelsea dan Manchester United, dikritik oleh peminat kerana bermain bola sepak tanpa semangat yang menyaksikan pasukan London jatuh dari tangga teratas ke tangga ketujuh sementara mereka juga tersingkir dari Liga Europa.

Pelantikan Nuno dilakukan setelah Tottenham mengupah Fabio Paratici sebagai pengarah bola sepak baru mereka awal bulan ini. Pemain berusia 48 tahun itu sebelumnya adalah ketua pegawai bola sepak di Juventus selama 11 tahun.

“Pertama sekali, saya ingin menyambut Nuno ke kelab. Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada penyokong kami atas kesabaran mereka sepanjang proses ini, ‚ÄĚkata Levy.

“Saya sudah bercakap tentang keperluan untuk kembali ke DNA inti kita bermain bola sepak menyerang, menghiburkan.

“Fabio dan saya percaya Nuno adalah orang yang dapat mengambil kumpulan pemain berbakat kami, merangkul pemain muda kami yang datang dan membina sesuatu yang istimewa.”

Tottenham memulakan kempen liga baru mereka di gelanggang juara Manchester City pada 15 Ogos. – Reuters

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *