Muguruza memberi tenaga kepada orang ramai dalam pertandingan pusingan pertama di Wimbledon | PressCliff

Muguruza memberi tenaga kepada orang ramai dalam pertandingan pusingan pertama di Wimbledon |  Surat Bahasa Melayu


Garbine Muguruza dari Sepanyol meraikannya setelah memenangi pertandingan pusingan pertamanya menentang Fiona Ferro dari Perancis di London pada 29 Jun 2021. – Pool via Reuters / Edward Whitaker

LONDON, 29 Jun – Bekas juara Garbine Muguruza berkata, tenaga penonton Wimbledon membakarnya melalui kekalahan 6-0 6-1 dari wanita Perancis Fiona Ferro pada pusingan pertama semalam.

Pertembungan Court Two ditunda oleh gerimis tetapi sekali di gelanggang pemain Sepanyol pilihan ke-11 itu menebus masa yang hilang untuk melangkah ke pusingan kedua dalam 49 minit.

Muguruza, juara pada tahun 2017, memenangi 11 perlawanan pertama sebelum pukulan forehand membolehkan Ferro masuk ke papan skor.

Tetapi hanya sebentar sementara Muguruza membuat keputusan seri kedua menentang pemain kelayakan Belanda peringkat 174, Lesley Pattinama Kerkhove, yang mengalahkan bekas juara Terbuka Perancis dan AS, Svetlana Kuznetsova.

“Ada banyak orang di mahkamah yang menunggu kami. Saya seperti, ‘Oh, wow!’ “Kata Muguruza kepada wartawan.

“Saya telah bermain banyak pada awal tahun ini, dan anda tahu, semua perlawanan dan final di gelanggang kosong.

“Kemudian ketika saya melangkah keluar hari ini dan semua orang bertepuk tangan, saya merasa seperti, ‘Ya Tuhan, inilah yang saya rindukan, perasaan ini, tenaga ini’. Saya bermain untuk orang ramai datang dan menonton.

“Itu memberi saya motivasi, kekuatan. Semakin besar panggung, saya berasa lebih bermotivasi. “

Wimbledon beroperasi dengan kapasitas 50 persen sebagai bagian dari acara percontohan yang diluluskan oleh pemerintah untuk selamat kembali orang ramai ke acara-acara berikutan wabah koronavirus.

Terbuka Perancis tahun ini, di mana Muguruza tewas pada pusingan pertama, dimainkan di hadapan orang ramai.

Wimbledon tahun lalu dibatalkan.

Muguruza adalah salah satu daripada lima bekas juara Wimbledon dalam undian dan ketika kemenangannya pada tahun 2017, setelah kemenangannya di Terbuka Perancis tahun sebelumnya, memberi tekanan pada bahu yang luas, dia sekarang mengatakan dia lebih tenang di gelanggang.

“Saya tidak perlu membuktikan apa-apa lagi,” kata pemain berusia 27 tahun itu. “Saya bermain dengan baik di sini. Saya teruja untuk kembali. ” – Reuters

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *