Emersional Andersson enggan menyalahkan pemain pertahanan ketika Sweden keluar dari Euro | PressCliff

Emersional Andersson enggan menyalahkan pemain pertahanan ketika Sweden keluar dari Euro |  Surat Bahasa Melayu


Jurulatih Sweden Janne Andersson bereaksi semasa perlawanan menentang Ukraine 30 Jun 2021. – Pool via Reuters / Robert Perry

GLASGOW, 30 Jun – Pengurus Emosional Sweden, Janne Andersson enggan menyalahkan pemain pertahanan, Marcus Danielson, yang diusir pada masa tambahan kerana Sweden tewas 2-1 kepada Ukraine dalam pertandingan Euro-16 terakhir 2020 di Hampden Park hari ini untuk membawa kejuaraan mereka menjadi akhir.

Sweden mempunyai banyak peluang untuk memutuskan permainan dalam waktu normal, memukul tiang dan palang pada babak kedua, tetapi Danielson dipecat karena cabaran berbahaya sembilan minit ke masa tambahan dan Ukraine menjaringkan gol untuk merebut kemenangan.

Ditanya apa yang dia katakan kepada Danielson selepas wisel penamat, Andersson berjuang menahan tangisan.

“Saya hanya memeluknya,” katanya kepada TV4 Sweden.

“Ini adalah perkara terburuk yang saya alami dalam konteks bola sepak, itu kejam. Saya fikir kami adalah pasukan yang lebih baik dan terkena hantaran, itu sukar.

“Mereka (para pemain) bertarung seperti yang mereka lakukan dan kemudian tersingkir pada saat-saat penutupan, sangat mengerikan dan kejam, ia tidak akan menjadi lebih buruk ketika kita bercakap sukan.”

Pemain sayap Emil Forsberg, yang menjaringkan empat gol pada Euro 2020 untuk Sweden, menggambarkan kejadian di bilik persalinan penyiar Radio Sveriges.

“Terdapat suasana yang sangat menyedihkan dan menyesal di bilik persalinan sekarang, tidak banyak bicara, kita semua sangat kecewa, rasanya mengerikan. Ini bukan yang kami datangi di sini, tapi itu bola sepak, ”katanya

“Kami adalah pasukan yang lebih baik, kami mencipta peluang yang lebih baik, (hantam) tiang, palang, ia sedih, dan kad merah mempengaruhi (permainan),” tambah Forsberg.

Andersson memberitahu wartawan bahawa dia pada awalnya tidak menyangka bahawa Danielson pantas mendapat sepakan percuma yang diberikan kepadanya, apalagi kad merah, tetapi menambahkan bahawa rakan-rakan di kandang telah memberitahunya bahawa pengiriman itu adil.

“Kami sangat dekat dengan sesuatu yang sangat baik, kami keluar dengan nilai lulus. 2004 adalah kali terakhir Sweden keluar dari peringkat kumpulan, ”kata Andersson.

“Saya rasa ini dilakukan dengan baik oleh pemain-pemain muda, secara keseluruhan saya rasa kami bermain kejohanan yang bagus, walaupun rasanya masam sekarang.”

Ukraine beralih ke pertemuan suku akhir dengan England, yang mengalahkan Sweden dalam lapan terakhir di Piala Dunia 2018.

“Akan menyenangkan untuk membalas dendam terhadap mereka di suku akhir baru, tetapi bukan seperti itu,” kata Andersson yang kecewa. – Reuters

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *