Artis muda, pasangan yang taat, jurulatih Little League antara mangsa keruntuhan Florida | PressCliff

Harapan pudar untuk skor yang hilang di bawah runtuhan kondominium Florida ketika carian memasuki hari ke-6 |  Surat Bahasa Melayu


Anggota penyelamat bekerja di lokasi kondominium Champlain South Towers yang runtuh sebahagiannya di Surfside, berhampiran Miami Beach, Florida, dalam gambar terbaru ini. – Gambar ihsan Florida Task Force 3 melalui Reuters

MIAMI, 29 Jun – Dengan pasukan mencari dan menyelamat masih meneliti runtuhan bangunan kondominium Florida yang runtuh, pihak berkuasa pada akhir Isnin telah mengesahkan 11 mangsa bencana maut dan identiti mereka, sementara sekitar 150 orang masih hilang.

Mereka yang pulih dari runtuhan di bandar tepi laut Surfside termasuk seorang seniman grafik Puerto Rico muda yang enggan membiarkan kecacatan itu melemahkan semangatnya, pasangan yang setia yang telah berkahwin selama hampir 60 tahun dan seorang sukarelawan jurulatih besbol Liga Little.

Berikut adalah profil ringkas enam daripadanya:

Luis Andres Bermudez Dan Ana Ortiz

Luis Andres Bermudez, seorang seniman grafik muda dari Puerto Rico, adalah contoh keberanian yang mengilhami yang tidak pernah membiarkan kecacatan menjauhkannya dari impiannya atau meredakan kecenderungannya yang cerah, kata bekas gurunya. Andres Bermudez, 26, tinggal bersama ibunya Ana Ortiz, 46, yang juga dikenal pasti sebagai salah satu mangsa keruntuhan itu.

“Luis Andres adalah contoh keberanian dan keberanian UNTUK SEMUA kita,” kata Jose J. Ortiz Carlo, seorang guru yang telah Andres Bermudez mengikuti kelas fotografi di Robinson School di Puerto Rico, di mana dia lulus pada tahun 2014.

Walaupun terbatas pada kerusi roda kerana distrofi otot, Andres Bermudez, yang dikenali sebagai Luiyo, tidak pernah ketinggalan sekolah dan selalu tersenyum, kata guru itu di Facebook.

Pada tahun 2018, dia melancarkan Saucy Boyz Clothing, garis fesyen T-shirt dan topi dengan karya seninya pada mereka yang disebutnya “mimpi menjadi kenyataan bagi saya” di media sosial.

Bapa pemuda itu, Luis Didi Bermudez, yang terpisah dari ibunya dan tidak berada di dalam bangunan ketika runtuh, meratapi puteranya, sambil berkata dalam catatan Facebook yang diterjemahkan dari bahasa Sepanyol, “Anda adalah dan akan menjadi yang terbaik dalam hidup saya. “

Alex Garcia, rakan karib Ortiz, memberitahu The Miami Herald bahawa dia baru saja berkahwin dengan rakannya, Frankie Kleiman, yang juga hilang di bangkai kapal. Ortiz adalah “bintang rock” yang komited untuk memberikan anaknya kehidupan yang terbaik, kata Garcia.

Leon Oliwkowicz dan Christina Beatriz Elvira

Pasangan yang dikenal pasti oleh polis sebagai Leon Oliwkowicz, 80, dan isterinya, Christina Beatriz Elvira, 74, kedua-duanya berasal dari Venezuela dan aktif dalam komuniti Ultra Orthodox Chabad Lubavitch, menurut COLlive.com, sebuah saluran berita yang merangkumi Chabad Komuniti Lubavitch. Pada tahun 2019, pasangan itu, menyumbangkan kitab Taurat kepada Yeshivas Ohr Eliyahu – Lubavitch Mesivta dari Chicago, sebuah sekolah di mana anak perempuan mereka bekerja sebagai setiausaha. Wartawan Venezuela Shirley Varnagy, seorang teman anak perempuan mereka, mengatakan di Instagram bahawa pasangan itu adalah antara enam orang Venezuela yang tinggal di bangunan itu.

Antonio Lozano dan Gladys Lozano

Antonio Lozano, 83, dan Gladys Lozano, 79, akan bergurau tentang siapa yang akan mati terlebih dahulu kerana mereka tidak mahu hidup tanpa satu sama lain, kata anak mereka Sergio kepada afiliasi Miami ABC, WPLG. Pasangan itu pasti meraikan 59 tahun merekaika ulang tahun pada 21 Julai, kata Sergio, yang makan malam bersama mereka beberapa jam sebelum kejatuhan maut pada awal pagi Khamis. “Kedua-duanya adalah penderma yang kuat untuk organisasi bukan keuntungan, terutamanya untuk barah kerana nenek saya kehilangan ibunya kerana sakit,” cucu pasangan itu, Brian, kepada ABC News dalam satu kenyataan. “Selalu menyediakan untuk siapa saja yang memerlukan atau hanya untuk mengukirkan senyuman di wajah seseorang. Jiwa mereka benar-benar indah dan sekarang diberkati. “

Manuel Lafont

Manuel LaFont, 54, bersama anaknya yang berusia 10 tahun di padang besbol hampir setiap hari. Mereka yang mengenali pelatih Little League, yang dikenali sebagai Manny, mengatakan bahawa dia setia membantu anak-anak menjadi pemain yang lebih baik, menurut majalah People. Bapa dua dan perunding perniagaan itu tertidur ketika bangunan itu runtuh, kata bekas isterinya, Adriana Rangkaian Usa Today. Dia mengesahkan kematiannya di Facebook, menulis, “Begitu banyak kenangan di dinding yang tidak ada lagi hari ini, selamanya pengalaman terukir di hati! Lelaki saya, yang merupakan pasangan saya selama bertahun-tahun, bapa kepada anak-anak saya, yang memarahi saya dan mencintai saya pada masa yang sama. “

Stacie Fang

Stacie Fang, 54, adalah ibu kepada salah satu daripada beberapa orang yang diketahui selamat dari kejatuhan itu. Anaknya, Jonah Handler, 15, ditarik dari bangkai kapal beberapa jam selepas bangunan itu runtuh.

Fang adalah naib presiden di sebuah firma yang mengadakan acara tahunan untuk eksekutif pengurusan hubungan pelanggan, peruncitan dan pemasaran, menurut akaun LinkedInnya. Bekas penduduk Staten Island di New York City, dia lulusan Universiti Pace New York. “Tidak ada kata-kata untuk menggambarkan kehilangan tragis Stacie yang kita sayangi,” kata keluarganya dalam satu kenyataan. – Reuters

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *