Tiket ‘Super Simone’ ke Olimpik kedua | PressCliff

Tiket 'Super Simone' ke Olimpik kedua |  Surat Bahasa Melayu


Simone Biles dari AS beraksi di Kejuaraan Senam Artistik Dunia 2019 di Stuttgart, Jerman, 13 Oktober 2019. – Gambar Reuters

ST LOUIS, 28 Jun – Bukan malam yang diinginkan Simone Biles tetapi masih cukup baik untuk mendapatkan tiketnya ke Sukan Tokyo kerana juara Olimpik empat kali itu menduduki tempat pertama pada akhir percubaan gimnastik Olimpik AS di St. Louis , Missouri pada hari Ahad.

Biles mengalami kejutan dari pancaran pada roda roda udara dan duduk dalam diam ketika pelatih mengetuk kaki kiri dan buku lali.

Juara dunia 19 kali itu, yang berjuang untuk menjaga ketenangannya di luar, bahkan terdengar memberitahu pesaing lain, “Saya mahu mati” setelah melakukan kesalahan yang tidak ketara pada bar yang tidak rata pada awal malam, kaki kanannya bergoyang ke depan seorang Weiler.

Merenungkan dirinya dari pancaran Biles, yang mengungguli skor keseluruhan dengan skor 118.098, mengatakan dia kecewa kerana tidak tampil sebaik mungkin.

“Saya benar-benar kecewa – semua orang di sini datang, memberikan hati mereka dan saya tidak memberikan persembahan terbaik saya, jadi itulah yang paling saya kesal,” kata pemain berusia 24 tahun itu.

“Saya merasa seperti saya beremosi sepanjang minggu ini, saya tidak percaya percubaan Olimpik ada di sini lagi, saya tidak percaya saya berada di sini lagi,” kata Biles kepada NBC. “Perjalanan itu sudah nyata – lima tahun kemudian dan kami melakukannya lagi.”

Sunisa Lee, 18, yang menduduki tempat kedua setelah Biles di seluruh negara, meraih tempat automatik di pasukan setelah menduduki tempat kedua dengan 115.832.

Dia menjatuhkan rumah di Dome at America’s Center dengan penuh putaran ganda dalam rutin bar yang tidak rata untuk skor 14.900, setelah persembahan 15.300 dalam acara pada hari pertama pertandingan wanita,

Dia mengakhiri malam dengan rutin lantai yang hampir sempurna.

“Ini sangat bermakna bagi saya, saya telah bekerja keras selama beberapa tahun kebelakangan ini,” kata Lee, yang meraih perak di lantai latihan dan gangsa di bar pada Kejuaraan Dunia 2019.

“Untuk pergi ke lantai dan melakukan apa yang seharusnya saya lakukan terasa luar biasa.”

Melengkapkan pasukan kegemaran pingat emas untuk Tokyo adalah Jordan Chiles, 20, dan Grace McCallum, 18, yang menduduki tempat ketiga dan keempat dan yang penyertaannya ditentukan oleh jawatankuasa pemilihan. MyKayla Skinner, 24, mengambil tempat kuota individu.

Jade Carey, 21, yang sebelumnya layak mendapat tempat individu menerusi persembahan Piala Dunia, juga akan bertanding.

Amerika Syarikat memenangi pingat emas berturut-turut dalam acara serentak pasukan di Rio dan London, dan empat berturut-turut secara individu. – Reuters

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *