Penunggang makanan Bangsar menghangatkan hati di media sosial kerana gambar keluarga menghiasi beg pembawa penghantarannya | PressCliff

Penunggang makanan Bangsar menghangatkan hati di media sosial kerana gambar keluarga menghiasi beg pembawa penghantarannya |  Surat Bahasa Melayu


Beg Khairil yang mempunyai gambar keluarganya selalu menjadi topik minat para pelanggannya. – Gambar melalui Twitter / butterchikin

PETALING JAYA, 28 Jun – Seorang penunggang makanan menghangatkan hati pengguna media sosial setelah dilihat dengan gambar keluarganya menghiasi beg pembawa penghantarannya.

Khairil Latip Razak yang tinggal di Bangsar, mengatakan bahawa kebanyakan pelanggannya akan bertanya mengenai keluarganya setiap kali mereka melihat gambar-gambar itu.

Penunggang kelahiran berusia 32 tahun yang telah bekerja selama lima bulan memberitahu Malay Mail bahawa gambar itu adalah isteri dan anak perempuannya.

“Bagi saya, keluarga saya sangat penting kerana setiap kali saya melihat gambar mereka ketika saya melaju atau bergegas ke suatu destinasi, saya mengingatkan diri saya agar perlahan untuk sampai ke tempat tujuan dengan selamat.

“Gambar mereka menjadi peringatan kepada saya untuk sentiasa bertanggungjawab dan menjadi penunggang yang selamat sehingga saya dapat kembali kepada mereka dengan selamat.

“Memiliki gambar mereka juga menaikkan semangat saya untuk melakukan kerja saya dengan baik untuk memperoleh pendapatan untuk menyara keluarga saya.”

Khairil, yang telah dua tahun menikah sekarang, mengatakan bahawa setiap kali dia menyampaikan makanan kepada pelanggan di rumah mereka, dia akan selalu bertanya-tanya bagaimana keadaan isteri dan anak perempuannya ketika ini.

Sebagai penunggang penghantaran sepenuh masa, dia bekerja sepanjang hari dan hanya melihat isteri dan anak perempuannya pada waktu malam.

Pelanggan selalu terharu melihat foto keluarganya, dan Khairil mengatakan rakan-rakannya yang menghantar makanan juga mengambil perhatian, mengatakan bahawa dia berbeza dari yang lain.

“Ada yang memuji saya dengan mengatakan bahawa ini adalah kali pertama mereka bertemu dengan penunggang yang mempunyai gambar keluarganya di beg penghantaran.

“Sementara itu, yang lain didorong untuk mengambil gambar keluarga mereka di beg mereka setelah mendapat inspirasi dari saya.”

Posting di Twitter telah disukai lebih dari 18,000 kali sejak disiarkan semalam dengan banyak pengguna Twitter mengatakan mereka tersentuh dengan sikapnya yang selalu memikirkan keluarganya.

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *