Verstappen memenangi Grand Prix Formula Satu Styrian | PressCliff

Verstappen memenangi Grand Prix Formula Satu Styrian |  Surat Bahasa Melayu


Max Verstappen Red Bull meraikan trofi itu setelah memenangi Grand Prix Steiermark di Red Bull Ring, Spielberg, Styria, Austria 27 Jun 2021. – Pool via Reuters pic

SPIELBERG, 27 Jun – Max Verstappen memperketat cengkeramannya pada kedudukan pemandu Formula Satu ketika dia melayari kemenangan di Grand Prix Styrian hari ini dengan pencabar terdekatnya Lewis Hamilton berada dalam jarak yang kedua.

Pemain Belanda itu bermula dari tiang di Red Bullnya dan mendahului untuk menghabiskan lebih dari 35 saat ketua juara memerintah Britain, Hamilton di Mercedesnya.

Finn Valtteri Bottas berada di tempat ketiga untuk Mercedes, dikejar oleh Red Bull kedua dari Mexico, Sergio Perez.

Verstappen memimpin dari awal hingga akhir untuk ketiga kalinya musim ini ketika dia memimpin Hamilton menjadi 18 mata sementara Red Bull, yang ditaja oleh syarikat Austria, meningkatkan kedudukan mereka dalam kejuaraan pembangun.

“Tidak boleh dipercayai. Kereta terbakar, ā€¯Verstappen di radio pasukan di penghujungnya. “Kemenangan lain di rumah terasa sangat bagus.”

“Ia kelihatan sangat bagus.” katanya setelah naik dari keretanya. “Kami hanya perlu terus berusaha keras dan saya yakin dapat melakukan pekerjaan dengan baik sekali lagi.”

Hamilton menghabiskan banyak perlumbaan dengan menyatakan kekecewaan kerana tidak mampu memimpin Verstappen kerana sekali lagi Mercedes tidak sepantas Red Bull, walaupun dia mendapat mata bonus untuk pusingan terpantas.

“Ini adalah perlumbaan yang sunyi,” kata Hamilton. “Saya cuba mengikuti orang-orang itu tetapi, kepantasan yang mereka miliki – mereka jelas telah membuat beberapa peningkatan besar. Mustahil untuk mengikuti. “

“Mereka terus menarik pusingan itu – dan di lintasan kami kehilangan banyak. Walaupun begitu, kami mendapat mata yang baik sebagai sebuah pasukan hari ini dan kami harus terus berusaha. “

Briton Lando Norris berada di kedudukan kelima untuk McLaren.

Carlos Sainz berada di kedudukan keenam untuk Ferrari. Monegasque Charles Leclerc mencakar jalan melewati lapangan setelah harus melakukan pit setelah menghancurkan kereta Ferrari miliknya dalam satu pusingan kecelakaan untuk menduduki tempat ketujuh. – AFP

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *