Penyalahgunaan Morata harus disiasat oleh polis, kata Luis Enrique | PressCliff

Penyalahgunaan Morata harus disiasat oleh polis, kata Luis Enrique |  Surat Bahasa Melayu


Alvaro Morata dari Sepanyol kelihatan kecewa setelah perlawanan menentang Poland di Cartuja Stadium, Seville, Sepanyol 19 Jun 2021 – Pool via Reuters pic

COPENHAGEN, 28 Jun – Jurulatih Sepanyol, Luis Enrique mengatakan pada hari Ahad bahawa peminat yang telah menganiaya Alvaro Morata dan keluarganya melakukan “jenayah serius” dan harus disiasat oleh polis.

Morata memberitahu stesen radio Sepanyol Cadena COPE pada hari Khamis malam, isteri dan anak-anaknya telah didera oleh peminat di Seville, dengan penyerang itu berada di bawah tekanan setelah kehilangan peluang selama tiga perlawanan kumpulan di Euro 2020.

“Orang-orang berkata ‘Saya harap anak-anak anda mati’. Saya terpaksa meletakkan telefon saya, ”kata Morata.

“Anak-anak saya pergi ke Seville dengan nama ayah mereka di baju mereka. Saya memahami kritikan kerana tidak menjalankan tugas dengan baik. Tetapi ada hadnya. ”

Luis Enrique ditanya mengenai masalah tersebut dalam sidang media menjelang perlawanan 16-Sepanyol terakhir menentang Croatia pada hari Isnin.

“Cukup buruk sehingga harus diserahkan ke tangan polis,” kata Luis Enrique. “Ini adalah jenayah yang serius. Menghina keluarganya adalah masalah serius yang harus diserahkan kepada pihak berkuasa dan ditangani dengan cara yang paling kuat. Ini adalah isteri dan anak-anaknya. ”

Morata bersiul ketika diganti pada pertandingan pertama melawan Sweden, yang berakhir tanpa gol, dan dia ketinggalan penalti ketika menang 5-0 ke atas Slovakia dari Sepanyol, ketika pasukan melangkah kedua di Kumpulan E.

“Kita semua biasa mengkritik tetapi kita tidak menerima ancaman terhadap pemain, keluarganya, dan anak-anaknya,” kata pemain tengah Sepanyol, Koke.

“Selepas perlawanan terakhir, saya memeluk Alvaro. Anda membantunya dengan bersikap normal mungkin dan berusaha memastikan fikirannya memikirkan apa yang seharusnya.

“Saya sayang dia. Selain menjadi pemain dan rakan sepasukan, dia adalah rakan saya. ” – AFP

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *