Masuk dan keluar: Peminat Denmark melakukan perjalanan Amsterdam dengan cepat untuk melewati karantina | PressCliff

Masuk dan keluar: Peminat Denmark melakukan perjalanan Amsterdam dengan cepat untuk melewati karantina |  Surat Bahasa Melayu


Demark menang menentang Rusia pada hari Isnin setelah menang 4-1 di laman sendiri. – Gambar Reuters

COPENHAGEN, 26 Jun – Ratusan peminat bola sepak Denmark menaiki bas di Copenhagen lewat semalam untuk perjalanan pergi balik cepat 12 jam ke Amsterdam, dengan memanfaatkan celah dalam had perjalanan Covid-19 untuk menghadiri perlawanan 16 terakhir Sabtu menentang Wales di Amsterdam.

Denmark melayakkan diri ke peringkat kalah mati di Euro 2020 secara dramatik pada hari Isnin setelah kemenangan tuan rumah 4-1 ke atas Rusia, disokong oleh penonton yang gembira.

“Kita akan menang (semuanya) !,” kata Oliver Moller sambil menunggu untuk menaiki bas peminat untuk Amsterdam.

Pihak berkuasa Belanda sangat mengesyorkan agar pelancong dari Denmark mengasingkan diri selama lima hari setelah memasuki Belanda dan kemudian mengikuti ujian Covid-19. Tetapi mereka dikecualikan daripada pengasingan jika mereka menghabiskan masa kurang dari 12 jam di negara ini.

Kempen Kejuaraan Eropah Denmark telah menjadi permainan rollercoaster emosional sejak serangan jantung pemain tengah Christian Eriksen di atas padang dalam permainan pertama mereka dua minggu lalu. Dia selamat dan berada di luar hospital.

“Ketika perkara ini dengan Christian Eriksen berlaku, hanya ada perasaan bahawa kita dan Denmark harus berdiri bersama, dan kita harus menunjukkan sokongan sekarang,” kata peminat Carsten Koutrup.

Lima buah bas yang penuh sesak akan membawa peminat Denmark mengenakan warna kebangsaan mereka dengan warna merah dan putih dari Denmark ke Amsterdam dan kembali, diatur oleh sebuah agensi pelancongan Denmark yang mengkhususkan diri dalam menayangkan peminat bola sepak Denmark ke pertandingan kebangsaan.

Untuk menetapkan waktu tinggal dalam 12 jam, “Rencana kami adalah pergi ke perbatasan antara Belanda dan Jerman dan menunggu di sana,” kata CEO landsholdrejser.dk Nicolai Nielsen, yang mengatur perjalanan. – Reuters

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *