Ciri-ciri yang anda tunggu akhirnya datang ke Instagram | PressCliff


Beberapa pengguna telah menerima pemberitahuan bahawa mereka dapat menerbitkan konten langsung dari versi web Instagram.  - Gambar AFP
Beberapa pengguna telah menerima pemberitahuan bahawa mereka dapat menerbitkan konten secara langsung dari versi web Instagram. – Gambar AFP

SAN FRANCISCO, 26 Jun – Instagram bukanlah platform paling sesuai untuk digunakan pada PC. Dan jelas rangkaian sosial ingin mengatasi ini.

Beberapa pengguna platform kini dapat menerbitkan catatan langsung dari versi web Instagram. Ciri yang sangat praktikal yang diharapkan untuk sementara waktu sekarang. Selain itu, ada pilihan baru berkaitan dengan Twitter. Kami melihat lebih dekat.

Malangnya, tidak semua orang sudah boleh menggunakan ciri ini. Walaupun beberapa pengguna dapat menemukan pilihan baru di versi web Instagram, pengguna lain belum memiliki kesempatan ini. Pakar rangkaian sosial Matt Navarra berkongsi tangkapan skrin mengenai ciri baru di akaun Twitternya.

Menurut pratonton pertama ini, pengguna akan dapat melihat “+” kecil muncul di kanan atas laman web Instagram, yang memungkinkan pengguna, seperti pada aplikasi mudah alih, untuk membuat konten baru. Pilihan baru ini tersedia di PC dan Mac, tetapi hingga saat ini belum digunakan untuk semua pengguna rangkaian sosial.

Bagi mereka yang bernasib baik yang melihatnya, kini mungkin untuk menerbitkan foto atau video secara langsung dari komputer, dan ini dalam format yang dicadangkan oleh platform: original, square (1: 1), portrait (4: 5) dan landskap (16: 9). Di samping itu, anda boleh memilih penapis dan menggunakan pilihan penyuntingan. Bahkan mungkin secara langsung menguruskan kebolehaksesan kandungannya, yang sangat berguna untuk pengguna yang cacat penglihatan. Pengguna tentu saja dapat menambahkan kapsyen mereka, menentukan geolokasi dan memilih untuk menyahaktifkan komen sebelum menerbitkan kandungan mereka.

Sejumlah penambahbaikan yang membolehkan Instagram menonjol dari rangkaian sosial lain seperti Snapchat dan TikTok.

Twitter x Instagram

Sebagai tambahan kepada laman web Instagram yang disempurnakan, rangkaian sosial juga bekerjasama dengan Twitter untuk mempermudah penyiaran tweet. Pada 22 Jun, pengguna di iOS diperkenalkan dengan cara baru untuk berkongsi catatan yang diterbitkan di Twitter. Pengguna akan dapat mengubah ukuran tweet secara langsung dalam kisah Instagram mereka sebelum menerbitkannya. Malangnya, peminat Android sekali lagi harus menunggu sebelum mereka dapat memanfaatkan ciri baru tersebut. – Studio ETX

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *