Verstappen memimpin latihan pertama untuk Styrian GP | PressCliff

Verstappen memimpin latihan pertama untuk Styrian GP |  Surat Bahasa Melayu


Pemandu Belanda Red Bull, Max Verstappen memandu semasa sesi latihan pertama di trek perlumbaan Red Bull Ring di Spielberg, Austria, pada 25 Jun 2021, menjelang Grand Prix Formula Satu Styrian. – Gambar AFP

LONDON, 25 Jun – Pemimpin kejuaraan dunia Formula Satu, Max Verstappen melaju terpantas dalam latihan pertama untuk Grand Prix Styrian di trek pasukan pasukannya di Red Bull, hari ini.

Pemain Belanda berusia 23 tahun itu melengkapkan pusingan terbaik satu minit 05.910 saat, dengan pemain Perancis, Pierre Gasly di kedudukan kedua di skrin masa untuk AlphaTauri yang dimiliki Red Bull dan 0.256 lebih perlahan.

Juara dunia tujuh kali Mercedes, Lewis Hamilton, 12 mata di belakang Verstappen setelah tujuh perlumbaan, berada di tempat ketiga terpantas dan 0,422 dari ketinggalan Red Bull dengan rakan sepasukan, Valtteri Bottas di tempat keempat.

Pemain baru Jepun AlphaTauri, Yuki Tsunoda adalah yang kelima terpantas dengan pemain Alpine, Fernando Alonso dan Esteban Ocon masing-masing keenam dan ketujuh.

Perlumbaan Ahad akan menjadi yang pertama dari dua di Red Bull Ring yang indah di Spielberg.

Red Bull mengejar kemenangan keempat berturut-turut setelah menang di Monaco, Azerbaijan dan Perancis. Pasukan ini berjaya menang empat kali berturut-turut pada tahun 2013, sebelum era turbo hybrid V6 melancarkan tujuh tahun penguasaan Mercedes dari 2014.

Ferrari Carlos Sainz adalah salah satu daripada beberapa pemenang dalam sesi tersebut. Pemain Sepanyol itu berakhir di tangga ke-11, dengan rakan sepasukan Monegasque, Charles Leclerc ke-10.

Sergio Perez dari Red Bull, pemenang di Baku, juga berputar dan berada di tangga ke-13 terpantas. – Reuters

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *