Southgate dapat ‘membalas dendam’ terhadap Jerman pada Euro 2020, kata Rice | PressCliff

Southgate dapat 'membalas dendam' terhadap Jerman pada Euro 2020, kata Rice |  Surat Bahasa Melayu


Pengurus England, Gareth Southgate selepas perlawanan antara England dan Scotland di Stadium Wembley di London, 18 Jun 2021. – Gambar Reuters

LONDON, 26 Jun – Pengurus England, Gareth Southgate dapat memperoleh “balas dendamnya sendiri” terhadap Jerman setelah kesakitan akibat kehilangan penalti di separuh akhir Euro 96, kata pemain tengah, Declan Rice, semalam.

Pemain West Ham, 22, mengatakan bahawa dia telah melihat kehilangan Southgate, yang menyebabkan England keluar dalam tembak-menembak menentang pemenang akhirnya.

“Saya sudah jelas melihatnya dari masa lalu,” kata Rice. “Ya, sukar. Saya yakin Gareth juga ingin membalas dendamnya dalam aspek itu.

“Jelas dia melewatkan sepakan penalti tetapi semua orang melewatkan penalti. Saya terlepas satu dua hari sebelum akhir musim.

“Itu bola sepak. Tetapi untuk Gareth saya yakin dia sudah bersedia dan tentu saja dia akan mengatur kita untuk pergi ke sana dan menang dan saya harap kita dapat melakukannya untuknya juga agar dia dapat membalas dendamnya sendiri. “

Rice mengakui bahawa sebagai pemain muda Chelsea dia telah ketinggalan tiga penalti untuk memenangi tiga kejohanan yang berbeza tetapi mengatakan dia telah belajar dan bersedia untuk meningkatkan jika dipanggil.

“Ini hanya mengenai proses itu di kepala saya,” katanya. “Apabila ref meniup wiselnya, anda tidak perlu pergi. Cukup berikan beberapa saat tambahan kepada anda, teknik pernafasan untuk merehatkan diri, maka ini adalah mengenai visualisasi.

“Bagaimana Anda akan memasukkan bola ke belakang gawang? Itu adalah perkara yang saya mula kembangkan seiring bertambahnya usia. “

Rice, yang memulakan ketiga permainan kumpulan England itu, mengatakan bahawa dia telah menghapus akaun Twitternya sehingga dia dapat fokus sepenuhnya pada Euro 2020, dengan perlawanan 16 terakhir melawan Jerman berlangsung di Wembley pada hari Selasa.

“Saya suka Twitter, saya suka peminat, saya membaca banyak perkara tetapi untuk kejohanan ini adalah yang terbaik untuk melepaskannya dan fokus sepenuhnya pada kejohanan dan saya sendiri,” katanya.

“Kadang-kadang anda dapat membaca banyak perkara dan itu menimbulkan keraguan dalam fikiran anda tentang kemampuan kami, tetapi saya terpaksa menyingkirkannya.”

Dan dia mengatakan bahawa England sepenuhnya fokus pada tugas yang ada meskipun ada spekulasi yang berputar-putar mengenai kontrak pemain berjangka termasuk Jack Grealish, Jadon Sancho dan kapten Harry Kane.

“Ada spekulasi tentang pemain yang akan pergi tetapi fokus utamanya adalah saat ini, negara, berusaha memenangi kejohanan ini,” katanya. “Saya fikir jika pemain ingin bergerak atau jika pemain ingin bergerak itu boleh dilakukan dan ditangani setelah kejohanan.” – AFP

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *