Pemuzik Travis Scott kini merancang karya untuk Dior | PressCliff

Pemuzik Travis Scott kini merancang karya untuk Dior |  Surat Bahasa Melayu


Dior mengumumkan kerjasama antara pengarah artistiknya Kim Jones dan rapper Amerika Travis Scott untuk reka bentuk koleksi lelaki musim panas 2022. – Gambar AFP

LOS ANGELES, 25 Jun – Setelah berkolaborasi beberapa kali dengan dunia seni, Kim Jones kini beralih, untuk pertama kalinya, ke dunia muzik untuk Dior. Rumah fesyen Perancis mengumumkan pada hari Khamis ini, 24 Jun, sebuah kerjasama antara pengarah artistiknya dan rapper Amerika Travis Scott untuk reka bentuk koleksi lelaki musim panas 2022.

Selalunya disebut sebagai “raja kolaborasi”, Kim Jones tidak pernah berhenti mengejutkan peminat sejak kedatangannya di Dior dengan rangkaian koleksi, pertunjukan fesyen, dan set yang dirancang dalam kerjasama dengan banyak artis terkenal di peringkat antarabangsa, dari Kaws hingga Daniel Arsham hingga Raymond Pettibon. Dia juga memainkan peranan penting dalam menyatukan dunia pakaian mewah dan pakaian jalanan melalui kolaborasi dengan Converse dan Jordan Brand yang menghasilkan kasut yang berjaya mendapatkan harga emas.

Sekarang pengarah artistik rumah fesyen Perancis membezakan dirinya sekali lagi dengan mengundang Travis Scott untuk membayangkan koleksi pakaian lelaki musim panas Dior 2022. Ini menandakan kali pertama label membuat koleksi penuh dengan pemuzik.

Seorang seniman yang berpengaruh dan terlibat, Travis Scott melancarkan Yayasan Cactus Jack pada tahun 2020, yang bertujuan memperkasakan belia melalui sumber pendidikan dan kreatif. Program pendidikan yang sepenuhnya dikhaskan untuk fesyen dibuat dengan kerjasama Parsons School of Design.

Buat masa ini belum ada informasi lebih lanjut mengenai kolaborasi baru ini antara Kim Jones dan Travis Scott untuk Dior, yang akan dilancarkan dalam bentuk fizikal di Paris dan melalui Dior.com pada 25 Jun. – ETX Studio

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *