Djokovic akan bermain sebagai Draper remaja Britain ketika Wimbledon kembali | PressCliff

Djokovic akan bermain sebagai Draper remaja Britain ketika Wimbledon kembali |  Surat Bahasa Melayu


Novak Djokovic dari Serbia meraikan memenangi final Wimbledon 2019 menentang Roger Federer dari Switzerland. – Gambar Reuters

LONDON, 25 Jun – Juara bertahan Wimbledon lelaki, Novak Djokovic, akan berdepan pemain wildcard remaja Britain, Jack Draper dalam perlawanan pembukaannya tetapi Simona Halep, pemenang wanita pada kejuaraan terakhir pada tahun 2019, tidak akan dibuka selepas menarik diri hari ini.

Pemain nombor satu dunia Djokovic berada di pertengahan tahun Grand Slam kalendar setelah memenangi gelaran Terbuka Australia dan Perancis tahun ini, menjadikan jumlah keseluruhannya menjadi 19 jurusan.

Draper, 19, akan membuat debut utama Grand Slam.

Halep Romania mengumumkan awal hari ini bahawa dia akan menarik diri dari kejohanan dengan kecederaan betis yang menghalangnya daripada bermain di Terbuka Perancis.

Serena Williams, yang dikalahkan oleh Halep untuk memenangi gelaran pada tahun 2019, akan memulai usaha terbarunya untuk merebut 24 gelaran Grand Slam, menentang Aliaksandra Sasnovich dari Belarus.

Pemain pilihan utama wanita, Ash Barty dari Australia akan menghadapi perlawanan pusingan pertama menentang Carla Suarez Navarro dari Sepanyol yang baru-baru ini kembali beraksi setelah pulih dari barah.

Juara dua kali Britain, Andy Murray, yang mengambil bahagian dalam perseorangan buat pertama kalinya sejak 2017 selepas dua pembedahan pinggul, tertarik untuk bermain dengan pemain pilihan ke-24, Nikoloz Basilashvili.

Juara Wimbledon lapan kali, Roger Federer, yang berusia 40 tahun tahun ini, menentang pemain Perancis, Adrian Mannarino di pusingan pertama.

Wimbledon kembali tahun ini setelah kejohanan tahun lalu dibatalkan kerana wabak Covid-19.

Kejohanan ini adalah “acara perintis” yang diluluskan oleh kerajaan dengan kapasiti minimum 50 peratus meningkat menjadi 15,000 kehadiran penuh untuk final perseorangan lelaki dan wanita di Center Court. – Reuters

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *