Bale tidak terganggu oleh sokongan emosi untuk Denmark | PressCliff

Bale tidak terganggu oleh sokongan emosi untuk Denmark |  Surat Bahasa Melayu


Penyerang Wales Gareth Bale mengambil bahagian dalam sesi latihan MD-1 di Johan Cruyff Arena di Amsterdam pada 25 Jun 2021, menjelang pertandingan bola sepak pusingan 16 UEFA Euro 2020 menentang Denmark. – Gambar AFP

AMSTERDAM, 25 Jun – Gareth Bale menyekat status baru Denmark sebagai pasukan pilihan netral menjelang pertembungan 16 Euro terakhir esok di Amsterdam ketika dia berusaha mencipta semula kejayaan hebat Wales ke separuh akhir Euro 2016.

Denmark mengatasi trauma emosional apabila melihat Christian Eriksen mengalami serangan jantung di padang semasa perlawanan pertama kejohanan menentang Finland untuk mencapai peringkat kalah mati berkat kemenangan tipis 4-1 dari Rusia pada hari Isnin.

Reaksi pemain Denmark untuk mengelilingi Eriksen ketika dia mendapat rawatan perubatan di Stadium Parken dan melindunginya dari kamera mendapat banyak sanjungan.

Bale ada di antara mereka, tetapi menegaskan bahawa tidak dapat menghalangi pekerjaan yang dihadapi Wales.

“Kami memahami situasi yang terjadi dengan mereka, kami telah mengirimkan semua harapan terbaik kami kepada Christian dan apa pekerjaan yang hebat yang dilakukan oleh pasukan Denmark dengan itu,” kata kapten Welsh itu, yang menambahkan dia tidak menyedari sokongan sekarang untuk Denmark dari seluruh dunia.

“Saya tidak tahu sehingga seseorang berkata begitu, saya tidak berada di media sosial.

“Kami berada dalam situasi di mana pasukan adalah pasukan pilihan atau lebih banyak sokongan, menentang Turki (di Baku) mereka mempunyai 18.000 di stadium sehingga tidak ada bedanya. Ketika memulakan, hanya kita pemain di lapangan. “

Mantra pinjaman Bale satu musim di Tottenham dari Real Madrid telah berakhir.

Ketika ditanya sebelum kejohanan, pemain berusia 31 tahun itu mengatakan dia hanya akan mengungkapkan rancangan masa depannya setelah Kejuaraan Eropah kerana ia akan menimbulkan “kekacauan”.

Itu menyebabkan desas-desus Bale dapat mengundurkan diri, tetapi dia menolak gagasan bahawa dia akan bermain pertembungan Sabtu seolah-olah itu adalah perlawanan terakhirnya untuk negaranya.

“Saya tidak akan memainkannya seolah-olah ini (perlawanan) terakhir saya kerana saya ingin melangkah ke pusingan seterusnya,” tambahnya. “Tumpuan adalah pada permainan ini dan tidak melihat ke depan.”

Peminat Welsh kecewa dengan sekatan coronavirus yang menghalangnya masuk ke ibu kota Belanda untuk permainan ini.

Pasukan Robert Page juga terpaksa menempuh jarak ketiga batu tertinggi dalam kejohanan sejauh ini setelah memulakan dengan dua perlawanan di Baku sebelum menghadapi Itali di Rom untuk perlawanan terakhir Kumpulan A.

“Ini mengecewakan para peminat dan pemain mereka tidak dapat berada di sini bersama kami,” kata Page.

“Kami tidak dapat menggerutu tentang hal itu, begitulah adanya. Betapa terungkapnya kami pergi dari Baku ke Rom dan sekarang Amsterdam. Bukan mudah dengan Covid (protokol) di atasnya, tetapi kami sudah bersedia sepenuhnya dan kami bersedia untuk bertempur. – AFP

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *