American Korda mencari kemenangan lain dalam kejuaraan ketiga LPGA tahun 2021 | PressCliff

American Korda mencari kemenangan lain dalam kejuaraan ketiga LPGA tahun 2021 |  Surat Bahasa Melayu


Nelly Korda memainkan rembatannya dari tee ke-11 semasa pusingan kedua kejohanan golf Terbuka Wanita AS di The Olympic Club, San Francisco 20 Jun 2021. – Gambar Reuters

LOS ANGELES, 26 Jun – Nelly Korda mengatakan bahawa dia tidak mempunyai masa untuk meraikan kemenangannya di Meijer Classic minggu lalu kerana yang ketiga dari lima jurusan pada tahun 2021, Kejuaraan PGA Wanita, sudah hampir tiba.

“Saya tidak sampai,” kata Korda sambil membakar kemenangannya di Meijer. “Saya harus masuk ke mode masuk ke ruang utama minggu ini.”

Korda berharap kemenangannya pada hari Ahad memberinya keyakinan tambahan untuk memasuki PGA minggu ini, yang mempunyai medan yang merangkumi semua 13 pemenang dalam LPGA Tour tahun ini.

Kejohanan bernilai AS $ 4.5 juta bermula Khamis di Atlanta Athletic Club di Johns Creek, Georgia dengan pemenangnya memperoleh AS $ 675,000.

Korda menamatkan saingan 253 di bawah 263 pada hari Ahad untuk mengalahkan Leona Maguire dari Ireland dengan dua pukulan dan memecahkan rekod kejohanan di kursus Blythefield Country Club di Grand Rapids, Michigan.

Pemain Amerika berusia 22 tahun itu adalah satu-satunya pemenang dua kali dalam Jelajah tahun ini yang juga menang pada bulan Februari di acara LPGA Gainbridge. Dia memimpin Tour dengan skor rata-rata (69.03) dan birdie dibuat (180) dan mengatakan bahawa kursus Atlanta sesuai dengan permainannya.

“Ia betul-betul siap. Senang memukul pemandu hampir setiap tee. Anda mesti mengaitkannya antara beberapa bunker. Ada banyak bunker yang dimainkan minggu ini, ”katanya.

“Anda mempunyai banyak besi panjang menjadi hijau. Kadang-kadang par akan menjadi sangat bagus di sini, tetapi memastikan anda mengambil kesempatan daripada hak asasi adalah kunci juga. “

Juara bertahan Kim Sei-young, bekas pemenang kejohanan Brooke Henderson, pemenang LPGA tujuh kali, Ko Jin-young dan kakak Korda, Jessica juga akan mencapainya minggu ini.

10 jurusan terakhir telah dimenangi oleh 10 pemain yang berbeza, termasuk pemenang kali pertama Patty Tavatanakit (Inspirasi ANA) dan Yuka Saso (Terbuka Wanita AS) melakukannya tahun ini.

Kim mencatat rekod kejohanan sebanyak 266 tahun lalu, mengalahkan naib juara Park In-bee dengan lima tembakan. Ini adalah kali pertama Kim mempertahankan gelaran sebagai juara utama.

“Tahun lalu, memori itu sangat istimewa,” katanya. “Dalam semua kejohanan, saya menyesal. Saya boleh membuat pilihan yang lebih baik atau gambar yang lebih baik. Tetapi selepas KPMG, tidak seperti itu. Saya fikir kejohanan itu adalah permainan pertama yang sempurna untuk diri saya.

Kanada Henderson menjuarai kejohanan ini pada tahun 2016 dan juga menang awal tahun ini di acara LPGA di Los Angeles.

Henderson mengatakan dia telah memfokuskan diri untuk memperbaiki penampilannya

“Saya telah berkembang dengan baik dengan pekerjaan saya sejak beberapa bulan kebelakangan ini, dengan mengerjakan lebih banyak pekerjaan. Itu selalu perlu muncul pada hari Ahad kejuaraan utama. “

Bulan depan Henderson akan menuju ke Tokyo untuk mewakili Kanada asalnya di Olimpik. Dia juga bertanding dalam Sukan Rio 2016.

“Ketika saya masih kecil, saya selalu bermimpi berada di Olimpik, menjadi Olympian. Saya tidak tahu bagaimana saya akan sampai di sana, tetapi kemudian golf kembali masuk, dan saya bekerja sangat keras untuk mendapatkan pasukan itu, ”kata Henderson. – AFP

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *