Pembersih pusat penjaja yang mesra di Singapura adalah media sosial sayang untuk memberi isyarat baik | PressCliff

Pembersih pusat penjaja yang mesra di Singapura adalah media sosial sayang untuk memberi isyarat baik |  Surat Bahasa Melayu


Seorang pembersih pusat penjaja tua di Singapura memenangi pengguna media sosial kerana menawarkan minuman kepada dua pelanggan setelah melihat salah seorang dari mereka berpeluh dengan banyak kerana memakan cili pelarang. – Gambar melalui Facebook / Andrew Wong

KUALA LUMPUR, 24 Jun – Seorang pembersih warga emas Singapura di sebuah pusat penjaja menang melalui internet setelah dia menawarkan untuk membeli minuman untuk dua pelanggan apabila melihat salah seorang dari mereka berpeluh dengan banyak kerana memakan semangkuk cili larang mian.

Dalam catatan di Facebook, Andrew Wong mengatakan perjumpaan mereka bermula ketika pembersih ingin mengeluarkan dulang sajian dari mejanya tetapi dia menghentikannya kerana dia memerlukannya untuk mengembalikan alat makan ke stesen pembersihan.

“Dia memberitahu saya bahawa itu tidak perlu kerana dia akan membersihkan meja setelah kita selesai.

“Lebih menyusahkan baginya untuk menolak troli ke stesen pemulangan dulang dan mengirim alat makan bekas ke stesen pembersihan.”

Mengatakan bahawa dia telah menyatakan bahawa dia bekerja dengan cepat, Wong berkata ketika pembersih melewati meja mereka lagi, dia berhenti dan merungut sesuatu di Hokkien tentang membeli minuman.

“Saya fikir dia bertanya apakah kita dapat minum.

“Saya semua sudah bersedia untuk itu tetapi ketika saya bertanya apa yang dia ingin minum,” yang mana dia menjawab bahawa dia ingin membelikan mereka minuman dan telah membayarnya.

“Adakah anda mahukan minuman sejuk?” pembersih telah bertanya kepada Wong, yang dia berbohong kepadanya mengatakan bahawa mereka tidak minum semasa makan.

Pada waktu dia selesai makan, pemuda itu berkeringat dengan banyak.

“Saya berlari kepadanya dan bertanya,” Bibi, adakah anda keberatan jika saya bertanya sesuatu kepada anda. Adakah anda ingin membelikan saya minuman kerana anda melihat saya berkeringat, dalam kesakitan? “

“Dia tertawa terbahak-bahak dan menganggukkan kepalanya. Kami saling berpandangan dan tertawa, lalu mengucapkan selamat tinggal. “

Wong berjanji pada pembersih bahawa dia akan kembali berjumpa dengannya.

“Dia memberitahu saya dia bekerja di sana setiap petang dan jika saya datang, bertanya khabar.”

Dengan mengatakan bahawa dia merasa rendah hati dengan pergantian peristiwa, Wong mengatakan hatinya tersentuh oleh hati pembersih yang besar kepada orang asing.

Posting Wong sejak itu mendapat 6,700 reaksi dan telah dikongsi sebanyak 5,500 kali.

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *