Categories: Sukan

Kecederaan pergelangan tangan memaksa Thiem menarik diri dari Wimbledon | PressCliff


Thiem akan memakai serpihan selama lima minggu sebelum memulakan pemulihan untuk mendapatkan semula mobiliti dan kekuatan otot. – Gambar AFP

NEW YORK, 25 Jun – Pemain nombor lima dunia, Dominic Thiem menarik diri dari Wimbledon kerana kecederaan pergelangan tangan kanan yang akan membuatnya tidak beraksi selama beberapa minggu, kata pemain berusia 27 tahun itu pada hari Khamis.

Thiem terpaksa mengundurkan diri dari perlawanan pembukaannya di Terbuka Mallorca pada hari Selasa – acara rumput pertama Austria sejak kekalahan pusingan pertama di Wimbledon dua tahun lalu.

Dia membuat permulaan yang kuat ketika menentang Adrian Mannarino dari Perancis untuk mendahului 5-2 di set pembukaan tetapi mencederakan pergelangan tangannya pada perlawanan kelapan sebelum mengundurkan diri.

Thiem mengatakan di Instagram bahawa ujian mendapati “pelepasan sarung posterior dari bahagian ulnar di pergelangan tangan kanan” kecederaan yang tidak akan membolehkannya bertanding di litar selama beberapa minggu.

Dia akan memakai serpihan selama lima minggu sebelum memulakan pemulihan untuk mendapatkan kembali mobiliti dan kekuatan otot.

“Saya akan melakukan semua yang dikatakan oleh doktor agar dapat pulih secepat mungkin. Mereka telah memberitahu saya bahawa saya mungkin akan keluar selama beberapa minggu, tetapi saya akan melakukan yang terbaik untuk kembali ke mahkamah tidak lama lagi, ”kata Thiem.

“Saya benar-benar menyesal kerana menarik diri dari tiga kejohanan yang akan datang dalam kalendar saya: Wimbledon, Hamburg dan Gstaad. Mereka adalah kejohanan yang sangat penting bagi saya.

“Saya menghargai semua sokongan peminat dalam saat-saat sukar ini – saya bertekad untuk kembali lebih kuat.”

Thiem juga menarik diri dari Olimpik Tokyo bulan depan untuk menumpukan perhatian pada Wimbledon dan mempertahankan gelaran Grand Slam Terbuka AS di New York akhir tahun ini. – Reuters

.

Presscliff

Share
Published by
Presscliff

Recent Posts

Bursa Malaysia berakhir lebih rendah, CI berada di atas tahap 1,500

Seorang pelabur memantau harga saham di galeri ibu pejabat RHB Investment Bank Bhd di Kuala…

3 months ago

Malaysia tetap berada di landasan yang betul untuk pemulihan ekonomi selanjutnya, kata Miti | PressCliff

Pemandangan langit kota Kuala Lumpur semasa perintah kawalan pergerakan (MCO 3.0) di Kuala Lumpur 1…

3 months ago

Pengunjung Taman Buckingham Palace menggambarkannya sebagai ‘mesin membuat wang’

Pelawat Buckingham Palace Gardens telah mengunjungi TripAdvisor dengan ulasan buruk mengenai lawatan mereka. - Gambar…

3 months ago

Tuan tanah AS memenangi pujian media sosial kerana berkongsi keuntungan dari penjualan rumahnya dengan bekas penyewa

Seorang lelaki di Massachusetts, AS menerima harga AS $ 2,500 dari bekas tuan tanahnya dan…

3 months ago

Pasangan Britain memutuskan untuk berkongsi kemenangan loteri RM72.86 juta, 11 tahun selepas memenangkannya | PressCliff

Nigel dan Sharon memutuskan untuk berkongsi kemenangan lotere dengan rakan dan saudara, 11 tahun setelah…

3 months ago