Tinder menambah ciri baru kerana pencari cinta tetap maya | PressCliff

Tinder menambah ciri baru kerana pencari cinta tetap maya |  Surat Bahasa Melayu


Demografi ‘Gen Z’, merujuk kepada orang-orang berusia awal dua puluhan, menyumbang lebih daripada separuh pengguna Tinder, menurut syarikat itu. – Gambar Shutterstock melalui ETX Studio

SAN FRANCISCO, 23 Jun – Aplikasi temu janji Tinder semalam menambah lebih banyak cara bagi orang untuk saling mengenali dari jauh sebelum bertemu di dunia yang diubah oleh wabak.

“Orang ingin mengambil lebih banyak masa untuk mengenali seseorang secara murni sebelum memutuskan bahawa mereka ingin bertanding dan bertemu di luar talian,” kata ketua eksekutif Jim Lanzone ketika memberi taklimat kepada AFP mengenai kemas kini aplikasi.

Aplikasi telefon pintar untuk mencari cinta, sama ada sekejap atau sepanjang hayat, melancarkan ciri baru termasuk “Hot Takes” yang lucu: soalan pilihan untuk melihat sama ada “flirty banter” pengguna selaras.

Tinder juga menyediakan pilihan untuk menambahkan klip video ke profil pengguna untuk memberi gambaran mengenai kehidupan, minat atau pengembaraan orang.

Sebagai pandemi mempercepat aliran kerja jarak jauh, belajar dan bersosial, ini juga memberi momentum untuk memupuk hubungan baru dengan lebih dalam talian sebelum berkomitmen untuk berhubung di dunia nyata, menurut Lanzone.

“Dua puluh hari ini menginginkan sesuatu yang sedikit berbeza, yang lebih penting dan lebih maya,” kata Lanzone.

“Trend itu, secara generasi, adalah pra-Covid. Kemudian Covid benar-benar mengukuhkannya di semua generasi. “

Demografi “Gen Z”, merujuk kepada orang-orang berusia awal dua puluhan, menyumbang lebih dari separuh pengguna Tinder, menurut syarikat itu.

“Keperluan utama bagi orang adalah bertemu di luar talian, dan mempunyai hubungan yang nyata di dunia nyata,” kata Lanzone.

“Bagaimana mereka sampai ke titik itu dan alat yang mereka gunakan untuk sampai ke titik itu telah berubah.”

Tinder menghasilkan wangnya dari langganan yang memberikan lebih banyak ciri daripada akses percuma asas ke platform. Aplikasi ini terdapat di sekitar 190 negara.

Aplikasi temu janji terkenal dengan sistem tanda dagangannya meleret ke kanan pada skrin untuk menunjukkan minat terhadap profil seseorang dan dibiarkan meneruskannya.

Tinder, yang dimiliki oleh Match Group, mempunyai aplikasi temu janji teratas di AS dan di tempat lain.

Walaupun mendapat reputasi sebagai aplikasi untuk perjumpaan seksual yang santai setelah dilancarkan pada tahun 2012, Tinder telah menjadi laman kencan terbaik untuk perkahwinan, menurut laporan baru-baru ini di laman web perkahwinan The Knot.

“Bukan hanya kami salah satu sumber hubungan dan perkahwinan terkemuka, kami juga merupakan salah satu sebab utama mengapa terdapat peningkatan hubungan antara kaum,” kata Lanzone.

“Itu datang dari keluar dari lingkaran sosial anda dan membuka kemungkinan ini.” – Studio ETX

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *