Gauff dikalahkan oleh Sevastova di Eastbourne, Andreescu keluar | PressCliff

Gauff dikalahkan oleh Sevastova di Eastbourne, Andreescu keluar |  Surat Bahasa Melayu


Gauff kalah dari Latvia Anastasija Sevastova 4-6 7-5 6-2. – Gambar AFP

LONDON, 24 Jun – Persiapan remaja Wimbledon Coco Gauff dari remaja Amerika mengalami kemerosotan ketika dia tunduk dari kejohanan Eastbourne pada hari Rabu, kalah dari Latvia Anastasija Sevastova 4-6 7-5 6-2.

Pemain pilihan ketiga Bianca Andreescu juga bermain di atas rumput Taman Devonshire tetapi pilihan utama Aryana Sabalenka tidak menghadapi masalah untuk menewaskan pemain Amerika, Alison Riske 6-1 6-4.

Gauff yang berusia 17 tahun kembali setelah kalah dalam lapan perlawanan pembukaan pada malam sebelumnya menentang pilihan ketujuh Elise Mertens, tetapi kali ini dia mengalah setelah mendahului satu set dan 5-2. Sevastova, yang kalah bertuah dari kelayakan, melayari set penentuan ketika servis Gauff gagal mendahului 2-2.

Sevastova seterusnya akan menentang Elena Rybakina dari Kazakhstan yang mengalahkan Elina Svitolina dari Ukraine dalam set straight.

Pemain nombor 23 dunia, Gauff mara ke suku akhir Grand Slam pertamanya di Terbuka Perancis bulan ini dan akan menuju ke Wimbledon di mana dia mengambil kejuaraan pada musim 2019, mengalahkan bekas juara, Venus Williams dalam perjalanan ke pusingan keempat.

Bekas juara Terbuka Perancis, Jelena Ostapenko menunjukkan tanda-tanda akan kembali ke penampilan terbaiknya ketika dia mengalahkan pemain Tunisia, Ons Jabeur, pemenang acara WTA minggu lalu di Birmingham.

Ostapenko, yang bermain beregu di Eastbourne bersama Gauff, menang 5-7 6-4 6-3. Kelayakan Camila Giorgi mara ke pusingan ketiga setelah menewaskan pemain Amerika Shelby Rogers.

Candian Andreescu, bekas juara Terbuka AS, tidak dapat menandingi Estonia Anett Kontaveit, kalah 6-3 6-3. – Reuters

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *