Euro 2020: Veteran Busquets, Azpilicueta untuk Sepanyol vs Slovakia | PressCliff

Euro 2020: Veteran Busquets, Azpilicueta untuk Sepanyol vs Slovakia |  Surat Bahasa Melayu


Pemain tengah Sepanyol, Sergio Busquets tiba untuk aksi pemanasan menjelang perlawanan bola sepak Kumpulan E Uefa Euro 2020 antara Sepanyol dan Poland di Stadium La Cartuja di Seville, Sepanyol, pada 19 Jun 2021. – Gambar AFP

SEVILLE, 23 Jun – Jurulatih Sepanyol, Luis Enrique meminta pengalaman Sergio Busquets dan Cesar Azpilicueta ketika dia melakukan perubahan dalam mencari kemenangan pertama Euro 2020 dalam pertembungan terakhir Kumpulan E hari ini dengan Slovakia.

Kapten Busquets, satu-satunya pemain dalam skuad yang memenangi Piala Dunia 2010, ditetapkan untuk penampilan pertamanya dalam kejohanan ini setelah kehilangan dua perlawanan berikutan positif Covid-19. Dia datang untuk Rodri di bahagian tengah.

Azpilicueta, yang menjadi kapten Chelsea ke Liga Juara-Juara bulan lalu, menggantikan Marcos Llorente di belakang ketika Eric Garcia yang tidak berpengalaman masuk untuk Pau Torres di tengah pertahanan.

Pablo Sarabia membuat permulaan pertama setelah meriah apabila persembahan tidak berkesan dari bangku simpanan ketika seri 0-0 dengan Sweden dan seri 1-1 dengan Poland, bergabung dengan Gerard Moreno dan Alvaro Morata di tiga depan.

Slovakia, yang bertanding untuk peringkat kalah mati untuk kali kedua hanya dalam Euro kedua mereka, membuat dua perubahan dari pasukan yang ditewaskan 1-0 oleh Sweden, mengingatkan Lukas Haraslin dan Jakub Hromada.

Slovakia: Martin Dubravka; Peter Pekarik, Lubomir Satka, Milan Skriniar, Tomas Hubocan; Juraj Kucka, Lukas Haraslin, Marek Hamsik (kapten), Jakub Hromada, Robert Mak, Ondrej Duda

Sepanyol: Unai Simon; Cesar Azpilicueta, Eric Garcia, Aymeric Laporte, Jordi Alba; Sergio Busquets (kapten), Pedri, Koke; Gerard Moreno, Pablo Sarabia, Alvaro Morata. – Reuters

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *