Categories: NewsTeknologi

Bintang Twitter berusaha keras agar peminat membayar | PressCliff


Seiring dengan ingin meningkatkan jumlah dan keterlibatan pengguna, Twitter mencari cara untuk meningkatkan pendapatan tanpa mengganggu aliran posting yang merupakan bagian dari daya tariknya. – Gambar AFP

SAN FRANCISCO, 23 Jun – Twitter mengumumkan semalam bahawa kawanan kecil tweeter terbang tinggi di Amerika Syarikat akan dapat menguji satu ciri yang membolehkan peminat membayar akses khas ke kandungan dalam talian.

Platform pesanan satu-ke-banyak mula menerima aplikasi dari pengguna Twitter AS yang berminat untuk berusaha menjana wang dari Ticketed Spaces atau Super Follows.

“Ticketed Spaces membantu anda membuat pengalaman audio langsung yang unik dan eksklusif di Twitter Spaces, yang ingin dibayar oleh khalayak anda,” kata Ellen Havlicek dan Esther Crawford dari pasukan produk dalam satu posting.

“Pengikut Super memberi anda hubungan langsung dengan pengikut anda yang paling sibuk yang dapat menjana pendapatan bulanan.”

Rangkaian sosial bersaing untuk menjadi rumah dalam talian untuk watak popular yang menarik penonton, yang kemudian dapat disasarkan dengan iklan atau promosi.

Seiring dengan ingin meningkatkan jumlah dan keterlibatan pengguna, Twitter mencari cara untuk meningkatkan pendapatan tanpa mengganggu aliran posting yang merupakan bagian dari daya tariknya.

Ticketed Spaces akan membolehkan bintang Twitter menjual akses ke siaran langsung, menstrimkan acara audio dengan harga pilihan mereka dari satu dolar hingga AS $ 999 (RM4,161.60), menurut Crawford dan Havlicek.

Pembuat juga dapat menawarkan kandungan istimewa atau interaksi eksklusif pengikut “super” pada kadar langganan bulanan sebanyak AS $ 3, AS $ 5 atau AS $ 10.

“Kami ingin membantu menjadikan Twitter bukan hanya tempat yang menyenangkan untuk menarik khalayak anda, tetapi tempat di mana anda dapat memperoleh wang mendorong perbualan yang hebat,” kata Crawford dan Havlicek.

Twitter akan mengambil tiga peratus daripada US $ 50,000 pertama yang dibawa pengguna untuk menjual tiket atau langganan, setelah itu potongannya meningkat kepada 20 peratus, menurut anggota pasukan produk.

Twitter mengatakan bahawa komisennya akan dihitung setelah ada gigitan yang diambil oleh pasar aplikasi mudah alih yang dijalankan oleh Apple atau Google.

“Kami mencari sekelompok kecil orang untuk menjadi yang pertama mencuba Ticketed Spaces dan Super Follows dengan khalayak mereka dan berkongsi maklum balas,” kata Crawford dan Havlicek.

“Bantu kami menguji dan meningkatkan pengalaman ini sebelum dilancarkan secara lebih luas dalam beberapa bulan mendatang.”

Langkah ini datang dengan platform dalam talian yang berusaha untuk memperluas peluang untuk para pelaku, guru dan yang lain untuk menawarkan perkhidmatan berbayar. – AFP

.

Presscliff

Recent Posts

Bursa Malaysia berakhir lebih rendah, CI berada di atas tahap 1,500

Seorang pelabur memantau harga saham di galeri ibu pejabat RHB Investment Bank Bhd di Kuala…

9 months ago

Malaysia tetap berada di landasan yang betul untuk pemulihan ekonomi selanjutnya, kata Miti | PressCliff

Pemandangan langit kota Kuala Lumpur semasa perintah kawalan pergerakan (MCO 3.0) di Kuala Lumpur 1…

9 months ago

Pengunjung Taman Buckingham Palace menggambarkannya sebagai ‘mesin membuat wang’

Pelawat Buckingham Palace Gardens telah mengunjungi TripAdvisor dengan ulasan buruk mengenai lawatan mereka. - Gambar…

9 months ago

Tuan tanah AS memenangi pujian media sosial kerana berkongsi keuntungan dari penjualan rumahnya dengan bekas penyewa

Seorang lelaki di Massachusetts, AS menerima harga AS $ 2,500 dari bekas tuan tanahnya dan…

9 months ago

Pasangan Britain memutuskan untuk berkongsi kemenangan loteri RM72.86 juta, 11 tahun selepas memenangkannya | PressCliff

Nigel dan Sharon memutuskan untuk berkongsi kemenangan lotere dengan rakan dan saudara, 11 tahun setelah…

9 months ago