Facebook mengatakan mengusahakan ciri praktikal baru | PressCliff

Facebook mengatakan mengusahakan ciri praktikal baru |  Surat Bahasa Melayu


Menurut angka yang dikongsi oleh Facebook, 1.8 bilion orang menggunakan kumpulan Facebook setiap bulan. – Gambar Shutterstock melalui ETX Studio

SAN FRANCISCO, 23 Jun – Facebook nampaknya berminat untuk terus membawa inovasi untuk penggunanya. Jaringan sosial secara berkala memperkenalkan ciri baru ke platformnya. Yang terbaru merangkumi ciri untuk memilih jenis kandungan yang dibenarkan pada kumpulan dan kemungkinan memberikan komen pada cerita. Kami memberi anda downdown.

Jaringan sosial Mark Zuckerberg pastinya tidak mahu ketinggalan dalam hal penambahan baru yang berfungsi. Untuk lebih membezakan dirinya dari rangkaian sosial yang lain dan berusaha menarik (dan mengekalkan) penggunanya, Facebook melancarkan pelbagai alat baru. Pakar Media Sosial Matt Navarra adalah orang pertama yang menemui pilihan baru yang dilancarkan oleh Facebook dan membagikannya di akaun Twitternya. Menurut perunding itu, rangkaian sosial sedang berusaha untuk kemungkinan membiarkan pentadbir kumpulan Facebook memilih jenis kandungan yang akan dapat diterbitkan oleh pengguna di halaman mereka.

Dilihat dari tangkapan skrin, nampaknya pentadbir akan mempunyai pilihan untuk mengaktifkan atau menonaktifkan keupayaan untuk menyiarkan suapan “Langsung”, membuat acara, memulakan bilik, menyebut acara, memulakan pemacu penjanaan wang dan tinjauan pendapat, mengepos GIF, menjual produk atau bahkan hantar gambar dan mesej.

Cara yang cekap untuk menguruskan penyederhanaan dengan lebih baik, sering dikritik di laman kumpulan Facebook. Pada akhir Mei, Facebook telah mengumumkan bahawa mereka ingin menindak akaun dan kumpulan yang berkongsi terlalu banyak maklumat palsu. Ini sama dengan penguatan dasar yang mulai berlaku pada saat pemilihan presiden AS pada November 2020.

Selain dapat mengendalikan konten yang diterbitkan secara berkumpulan dengan lebih baik, jaringan sosial juga melihat format “Story”. Walaupun jenis kandungan ini telah menjadi pilihan umum di hampir semua platform komuniti popular seperti Twitter, Instagram dan tentu saja Snapchat, Facebook kini boleh membenarkan pengguna memberi komen mengenai cerita dan bahkan menyiarkan komen tersebut secara terbuka.

Pada masa ini pengguna dapat mengomentari cerita dengan menghantar mesej peribadi terus dari video. Menurut tangkapan skrin, bahagian “komen” baru dapat membolehkan mesej ini dapat dilihat oleh semua orang.

Buat masa ini, ciri baru ini tidak tersedia untuk semua pengguna, tetapi dikhaskan untuk kumpulan penguji terhad, kata Media Sosial Hari Ini. Tidak ada petunjuk lagi sekiranya Mark Zuckerberg akan meluaskan ciri ini ke Instagram. – Studio ETX

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *