Polis: Pemandu penggali dihancurkan dengan kenderaan sendiri di Alor Gajah | PressCliff


Polis mengatakan seorang pemandu penggali yang mula bekerja pada hari pertama terbunuh setelah dia dihancurkan oleh mesin berat di sebuah ladang di Jalan Solok Air Besar, Kampung Brisu. – Gambar oleh Ahmad Zamzahuri

ALOR GAJAH, 21 Jun – Seorang pemandu penggali yang mula bekerja pada hari pertama terbunuh setelah dia dirempuh oleh mesin berat di sebuah ladang di Jalan Solok Air Besar, Kampung Brisu di sini petang ini.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah Supritendan Arshad Abu berkata, mangsa, Mohamad Sabirin Umar, 29, dipercayai meratakan tanah ladang kira-kira jam 3.15 petang.

Dia berkata, bapa kepada seorang lelaki mengalami kecederaan parah di kepala dan meninggal di tempat kejadian.

“Mangsa ditemui mati di tempat duduk pemandu di kenderaan terbalik dengan kepalanya terperangkap di bumbung mesin.

“Pemandu itu baru mula bekerja sebagai pemandu penggali hari ini setelah menganggur tahun ini,” katanya dalam satu kenyataan di sini malam ini.

Katanya, mayat mangsa dikeluarkan oleh anggota bomba dari Alor Gajah dan siasatan awal mendapati tidak ada unsur jenayah dalam kejadian itu dan kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut.

Katanya, mayat dibawa ke Unit Forensik Hospital Alor Gajah untuk pemeriksaan lanjut dan ujian Covid-19 sebelum bedah siasat esok.

Sementara itu, Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Melaka, Superintendan Kanan II Muhammad Izwan Arief Mat Nor berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 3.52 petang sebelum sampai ke lokasi kira-kira enam minit kemudian dengan jentera bomba dan 10 anggota bomba.

“Setibanya di tempat kejadian, mangsa dinyatakan mati oleh pasukan perubatan dan usaha untuk mengeluarkan mangsa mengambil masa kira-kira 20 minit,” katanya. – Bernama

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *