Habiskan malam di Casa Vicens Gaudí dengan hanya € 1! | PressCliff


Casa Vicens, direka oleh arkitek Sepanyol, Antoni Gaudí. – Gambar ETX Studio

BARCELONA, 22 Jun – Airbnb menawarkan para tetamu yang bertuah peluang untuk bermalam di Casa Vicens, sebuah rumah yang indah di tengah-tengah Barcelona, ​​yang dirancang oleh arkitek Sepanyol Antoni Gaudí, semuanya dengan harga € 1 (RM5). Namun, anda mesti cepat. Tempahan untuk penginapan satu malam untuk sekumpulan dua orang tetamu akan dibuka pada 12 Julai jam 4 petang. Datang pertama, dilayan dahulu!

Ingin menghabiskan malam dalam keajaiban seni bina, dan semuanya hanya dengan € 1? Kemudian pergi ke laman web Airbnb pada 12 Julai jam 4 petang (CEST). Pemesanan paling cepat tidak berpeluang untuk berpeluang menginap semalaman Casa Vicens, untuk penginapan satu malam yang tidak dapat dilupakan dan unik. Rumah itu, yang terletak di distrik Gracia, utara kota, adalah keindahan seni bina Gaudí. Arkitek Catalan bertanggungjawab untuk banyak karya, termasuk basilika Sagrada Família.

Dengan pengaruh Moor, Casa Vicens dianggap sebagai salah satu bangunan pertama gerakan Art Nouveau. Ia mempunyai tiga tingkat dan dihiasi di luar dengan jubin dan batu bata khas “azulejo”. Bahagian dalamannya adalah oasis warna yang hebat, menggabungkan motif Moor, neoklasik dan organik.

Dua orang tetamu, satu malam yang tidak dapat dilupakan

Pengalaman yang penuh warna menanti mereka yang paling cepat menempah malam mereka di Casa Vicens. Program ini merangkumi menu berbintang Michelin yang diilhamkan oleh Gaud di ruang makan vila yang menakjubkan, minuman di ruang merokok yang mewah, malam di bilik tidur utama dan, pada waktu pagi, sarapan yang menampilkan pastri terbaik di bandar, yang disajikan di taman persendirian.

Pengunjung boleh bergantung pada kebaikan tuan rumah mereka, Emili, yang akan terus memberikan lawatan berpandu peribadi kepada mereka. “Kami sangat gembira untuk memberi peluang kepada para tamu untuk mengalami rumah ini ketika Gaudí merancangnya – sebagai oasis alam. Kami sangat komited untuk memelihara warisan budaya Gaudi dan dengan senang hati akan berkongsi rahsia bangunan dan sejarah yang kaya dengan siapa sahaja yang membuat buku, ”kata tuan rumah Casa Vicens.

Tempahan akan dibuka dalam talian untuk penginapan satu malam pada musim gugur. Semoga berjaya! – Studio ETX

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *