Calhanoglu dari Turki beralih dari AC Milan ke Inter | PressCliff


Hakan Calhanoglu dari Turki beraksi bersama Breel Embolo dari Switzerland di Stadium Olimpik Baku, Baku, Azerbaijan 20 Jun 2021. – Gambar Reuters

ISTANBUL, 22 Jun – Meninggalkan Turki awal dari Euro 2020 di belakangnya, Hakan Calhanoglu memfokuskan masa depannya di Serie A pada hari Isnin, mengumumkan perpindahan dari AC Milan ke saingan bandar raya Inter.

Pemain tengah berusia 27 tahun itu memberitahu TRT Spor dari Turki bahawa dia akan berada di Milan pada hari Selasa untuk menandatangani kontrak setelah menyelesaikan fizikal dengan pasukan barunya.

“Saya telah mencapai persetujuan dengan Inter. Saya akan ke Milan, ”katanya kepada penyiar negara.

Calhanoglu berharap dapat menjadi jentera pemacu Turki untuk merebut gelaran antarabangsa pertamanya, mengirimkan sepakan percuma tanda dagangannya dan mengatur serangan untuk skuad muda yang telah mengalahkan dan seri menentang juara dunia Perancis dalam pusingan kelayakan.

Tetapi Turki mempunyai kempen Eropah untuk dilupakan, kehilangan ketiga-tiga perlawanan sambil menjaringkan satu gol dan kebobolan lapan gol.

Calhanoglu menolak perpanjangan kontrak di Milan untuk menjadi ejen bebas dan dikaitkan dengan Manchester United serta kelab besar lain di Sepanyol dan Itali.

Dia menjaringkan sembilan gol dalam 43 penampilan untuk AC Milan pada musim 2020-21, di mana dia turun bersama Covid-19.

Inter memenangi gelaran pertama Serie A mereka dalam 11 tahun musim itu, tetapi sejak itu berpisah dengan jurulatih Antonio Conte.

Calhanoglu bergabung dengan AC Milan pada 2017 setelah empat musim di Bundesliga Jerman, di mana dia bermain untuk Hamburg dan Bayer Leverkusen.

Milan juga nampaknya akan kehilangan ejen percuma lain, penjaga gol Itali, Gianluigi Donnarumma. – AFP

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *