Loew menegaskan Jerman dapat mengatasi tekanan Euro 2020 | PressCliff


Jurulatih Jerman Joachim Loew bersama para pemain dan staf pelatih semasa sesi latihan 11 Jun 2021. – Gambar Reuters

MUNICH, 19 Jun – Joachim Loew menegaskan Jerman dapat mengatasi tekanan memerlukan kemenangan menentang pemegang Portugal pada hari Sabtu untuk mengembalikan kempen Euro 2020 mereka di landasan yang betul.

Kekalahan 1-0 kepada Perancis menjadikan Jerman bermain mengejar ketinggalan sementara Portugal teratas Kumpulan F selepas Cristiano Ronaldo menjaringkan dua gol dalam kemenangan 3-0 ke atas Hungary pada perlawanan pembukaan mereka.

Kegagalan mengalahkan Portugal akan meletakkan Jerman dalam bahaya keluar yang terlalu awal setelah tersingkir dari Piala Dunia 2018 di peringkat kumpulan.

Bagaimanapun, jurulatih Jerman, Loew yakin pasukannya dapat mengubah Portugal.

“Tekanan selalu sama, tidak masalah dengan siapa kami bermain, dan kami dapat mengatasinya,” kata Loew, yang timnya bermain Hungaria dalam pertandingan terakhir mereka di Munich Rabu depan.

“Kami harus melakukan perkara yang lebih baik, kami tidak membuat cukup baik melawan Perancis dan itulah yang kami kerjakan selama beberapa hari terakhir.

“Kita harus masuk ke sepertiga terakhir lapangan – dan tetap di sana.”

Loew diharapkan bermain-main dengan kesebelasan utama dan penyerang Timo Werner dapat menggantikan rakan sepasukan Chelsea, Kai Havertz, yang memiliki malam yang tenang ketika menentang Perancis.

Leon Goretzka, yang kembali dari kecederaan, kemungkinan akan turun dari bangku simpanan pada tahap tertentu untuk memperkuat lini tengah, tetapi Loew telah mengesahkan bahawa bintang Bayern Munich tidak akan bermula.

Menentang Portugal, Loew mengharapkan “lawan yang baik dan kuat seperti Perancis” dan memberi amaran “kami tidak mampu untuk tidak terjaga, bahkan sesaat.”

Ronaldo kini menjadi penjaring terbanyak sepanjang masa dalam sejarah Kejuaraan Eropah dengan 11 gol, tetapi Loew mengulangi bahawa terdapat lebih banyak gol untuk Portugal daripada penyerang superstar mereka.

“Mereka adalah pertunjukan satu orang pada masa lalu, tetapi sekarang mereka mempunyai empat atau lima pemain bertaraf dunia,” katanya.

“Ronaldo dapat melakukan lebih dari sekadar memindahkan botol Coke,” kata Loew, setelah fanatik kecergasan Ronaldo mengeluarkan sebotol Coca-Cola semasa sidang media di Budapest.

“Anda harus mempertahankannya sebagai satu kumpulan. Kami tahu garis panduannya dan itu penting. “

Joshua Kimmich, yang akan memulai dari bek kanan, mengatakan terserah kepada Jerman untuk mencari dan memanfaatkan kelemahan Portugal.

“Kami ingin memberi tumpuan khusus pada kekuatan kami sendiri,” kata Kimmich.

“Melawan Perancis, kami memasuki ruang yang ingin kami duduki, tetapi kami tidak menyelesaikan peluang kami.

“Kami mahu melakukan yang lebih baik menentang Portugal. Setiap pasukan mempunyai kelemahan dan kami ingin menunjukkannya esok. ” – AFP

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *