Bos Scotland memberi petunjuk kepada Gilmour untuk masa depan yang besar setelah debut penuh yang baik | PressCliff


Billy Gilmour dari Scotland meraikan selepas perlawanan menentang England 19 Jun 2021. – Kolam melalui Reuters

LONDON, 19 Jun – Jurulatih Scotland, Steve Clarke mengatakan, pemain tengah Billy Gilmour memiliki masa depan yang besar di depannya setelah pemain muda Chelsea itu mempamerkan penampilan yang baik pada permulaan pertamanya untuk negaranya ketika seri 0-0 hari ini dengan England di Kejuaraan Eropah.

Gilmour membuat penampilan sulungnya di Skotlandia sebagai pemain gantian menentang Belanda dalam pertandingan persahabatan awal bulan ini, tetapi dilemparkan pada awal dari awal di Wembley dalam pertembungan Kumpulan D ‘Battle of Britain’ yang dinanti-nantikan oleh Clarke.

Pemain berusia 20 tahun itu tidak melihat kedalamannya ketika dia membantu Scotland membatalkan England untuk memperoleh mata yang memberi mereka peluang untuk mencapai peringkat kalah mati kejohanan kompetitif untuk pertama kalinya dalam sejarah mereka, sekiranya mereka mengalahkan Kroasia di perlawanan kumpulan terakhir mereka pada hari Selasa.

“Tidak ada risiko untuk memulai dia ketika Anda memiliki pemain bakat Billy Gilmour,” kata Clarke pada sidang media.

“Apabila anda meletakkannya di lapangan, anda mengharapkan dia melakukan apa yang dia lakukan, iaitu menahan bola dan membuat kami bermain di lini tengah. Keseimbangan pasukan yang lain harus betul untuk menyokong Billy.

“Bagus untuk Billy memulakannya di pentas besar. Dia pemain besar. Sudah lama saya katakan bahawa dia adalah sebahagian daripada masa depan bola sepak Scotland. Kami akan berusaha menguruskannya dengan betul dan menjaga perkara-perkara. Persembahan seperti itu tidak akan membahayakannya. “

Kelayakan untuk 16 perlawanan terakhir nampaknya tinggi setelah kekalahan Scotland 2-0 di tangan tuan rumah oleh Republik Czech dalam pembukaan Euro 2020 pada hari Isnin, tetapi Clarke gembira dengan cara pasukannya mengubah keadaan.

“Agak tidak adil apa yang (kritikan) datang dari hasil hari Isnin, jadi saya gembira untuk para pemain,” tambahnya.

“Kami bermain dengan baik. Kami harus kuat bertahan, dan kami harus bekerja keras ketika England mempunyai bola untuk menghentikan mereka mencipta peluang.

“Ia juga menggembirakan kami dapat bermain di belakang, melalui lini tengah dan bermain bola sepak yang bagus pada malam ini, yang bagus untuk dilihat.” – Reuters

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *